مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,567
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل روابط مولفه های تسهیم دانش در موسسات آموزشی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری (مطالعه موردی)

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 84

چکیده

 امروزه در کشورهای مختلف از جمله ایران, مدیران مراکز آموزشی مشتاق به تقویت سیستم تسهیم دانش و مولفه های موثر بر آن می باشند. بر همین اساس, هدف این تحقیق, شناسایی روابط مابین مولفه های موثر در سیستم تسهیم دانش در مراکز آموزشی-پژوهشی و سطح بندی آنها توسط ارائه مدل ارتباطات درونی و نهایتا, ایجاد دیدی جامع تر از روابط درونی مولفه ها می باشد. برای تحقق این هدف از تکنیک مدل سازی ساختاری تفسیری بهره گیری شده است. داده ها از طریق پرسشنامه ای محقق ساخته و از میان 30 نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به عنوان گروه خبره تحقیق گردآوری شده است. از نتایج اصلی پژوهش, مدلی در چهار سطح تاثیر است که در آن مولفه های: «ارتباط چهره به چهره افراد در اشتراک دانش اثربخش» و «گشودگی و راحتی ارتباطات میان افراد», با بالاترین سطح تاثیرپذیری و مولفه های: «کانال های ارتباطی مبتنی بر فناوری اطلاعات برای جمع آوری و اشتراک دانش» و «نظام ارزیابی دانش به اشتراک گذاشته شده, و ارائه پاداش متناسب به آن» که دارای شاخص قدرت هدایت قوی ولی وابستگی ضعیف بودند, به عنوان زیرساخت های سیستم شناسایی شده اند. تفسیر مدل روابط مولفه های تسهیم دانش بیانگر آن است که از دیدگاه تحلیل سیستمی, برای بهبود روندهای تسهیم دانشی, بایستی اولویت با تقویت مولفه های بیشتر اثرگذار در سیستم باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی زاده، هوشنگ، و ضیائی حاجی پیرلو، مصطفی. (1392). ارائه مدل روابط مولفه های تسهیم دانش در موسسات آموزشی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری (مطالعه موردی). پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 5(10)، 59-84. SID. https://sid.ir/paper/150864/fa

    Vancouver: کپی

    تقی زاده هوشنگ، ضیائی حاجی پیرلو مصطفی. ارائه مدل روابط مولفه های تسهیم دانش در موسسات آموزشی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری (مطالعه موردی). پژوهشنامه مدیریت اجرایی[Internet]. 1392؛5(10):59-84. Available from: https://sid.ir/paper/150864/fa

    IEEE: کپی

    هوشنگ تقی زاده، و مصطفی ضیائی حاجی پیرلو، “ارائه مدل روابط مولفه های تسهیم دانش در موسسات آموزشی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری (مطالعه موردی)،” پژوهشنامه مدیریت اجرایی، vol. 5، no. 10، pp. 59–84، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/150864/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button