مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,943
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش همراهان بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران در بخش مراقبت های ویژه قلبی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 12

چکیده

 هدف: بستری شدن دربخش وی‍‍ژه قلبی برای بیمار استرس زا است. عدم آگاهی ملاقات کنندگان بیمار از نحوی برخورد با بیمار باعث افزایش استرس بیمار و نارضایتی وی از حضور ملاقات کنندگان می شود. در این مطالعه تاثیر آموزش ملاقات کنندگان بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه قلبی مورد بررسی قرار گرفت.مواد و روش: این مطالعه به صورت نیمه تجربی بر روی 124 نفر از بیماران بخش مراقبت های ویژه قلبی رفسنجان انجام شد. آموزش در پنج حیطه رضایتمندی شامل پرستاری حین ملاقات, واکنشهای عاطفی ملاقات کنندگان, اظهار نظرهای ملاقات کنندگان و رعایت حقوق بیمار توسط ملاقات کنندگان انجام شد. ابزار مطالعه پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود. بوسیله آن میزان رضایت بیماران قبل و بعد از آموزش ملاقات کنندگان سنجیده شد. که با استفاده از نرم افزار آماری (SPSS(version: 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: مقایسه میانگین رضایت بیمار از نحوه ملاقات بعد از آموزش نشان داد رضایت بیماران از ملاقات در گروه مداخله افزایش قابل ملاحظه ای داشته (p<0.0001) و همچنین ارتباط رضایتمندی در ابعاد مختلف و آموزش معنی دار شده است (p<0.05).بحث و نتیجه گیری: یافته های این مطالعه لزوم توجه بیشتر به ملاقات کننده را مورد تاکید قرار می دهد. با ارائه آموزش های برنامه ریزی شده به ملاقات کنندگان می توان رضایت بیمار را در ابعاد مختلف ارتقاء داد و ملاقات کننده را در راستای بهبودی بیمار هدایت کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، علی، راوری، علی، و حسینی، فاطمه. (1394). تاثیر آموزش همراهان بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران در بخش مراقبت های ویژه قلبی. پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)، 8(1)، 7-12. SID. https://sid.ir/paper/151606/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری علی، راوری علی، حسینی فاطمه. تاثیر آموزش همراهان بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران در بخش مراقبت های ویژه قلبی. پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)[Internet]. 1394؛8(1):7-12. Available from: https://sid.ir/paper/151606/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبری، علی راوری، و فاطمه حسینی، “تاثیر آموزش همراهان بیمار بر میزان رضایتمندی بیماران در بخش مراقبت های ویژه قلبی،” پرستاری مراقبت ویژه IRANIAN JOURNAL OF CRITICAL CARE NURSING (IJCCN)، vol. 8، no. 1، pp. 7–12، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151606/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button