مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

865
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

191
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایتمندی بیماران: یک مطالعه توصیفی در کلینیک مراقبت های پستان در ایران

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 51

چکیده

 به منظور بررسی میزان رضایتمندی بانوان مراجعه کننده به کلینیک بیماریهای پستان جهاد دانشگاهی, یک مطالعه توصیفی طراحی شد و جهت بررسی رضایتمندی بیماران پرسشنامه اختصاصی طراحی شده, در بین تمامی مراجعین کلینیک توزیع شد و از آنان خواسته شد که آن را تکمیل نمایند. پرسشنامه حاوی آیتم های رضایتمندی از مراقبت های کلینیکی, سیستماتیک, محیط فیزیکی, مهارت های ارتباطی پرسنل و رضایتمندی کلی بود. در کل 625 زن در این مطالعه شرکت کردند. متوسط سنی آنان (SD=11.6) 40.9 سال بود. اغلب آنان متاهل (%81) و خانه دار (%69) بودند. تعداد زیادی از آنان از محیط فیزیکی, ارتباط پرسنل و مراقبت های کلینیکی دریافتی بسیار راضی یا راضی بودند. %82 از پاسخ دهندگان بطور کلی از کلینیک خیلی راضی یا راضی بودند. بین رضایتمندی کلی بیماران از کلینیک و رضایتمندی به تفکیک از محیط فیزیکی, ارتباط با پرسنل و مراقبت های کلینیکی توافق معنی داری وجود داشت. بین رضایتمندی کلی بیماران و رضایت از اتاق معاینه (Kappa=0.21, P<0.0001) و مشاوره با پزشک (Kappa=0.20, P<0.0001) توافق معنی داری به چشم می خورد. هیچ یک از عوامل جمعیتی رابطه معنی داری با رضایتمندی کلی نداشتند. یافته های این مطالعه نشان می دهد که محیط فیزیکی و روش مشاوره پزشکان در رضایتمندی کلی بیماران موثر هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سجادیان، اکرم السادات، کاویانی، احمد، یونسیان، مسعود، و منتظری، علی. (1387). رضایتمندی بیماران: یک مطالعه توصیفی در کلینیک مراقبت های پستان در ایران. بیماریهای پستان ایران، 1(3)، 45-51. SID. https://sid.ir/paper/144635/fa

    Vancouver: کپی

    سجادیان اکرم السادات، کاویانی احمد، یونسیان مسعود، منتظری علی. رضایتمندی بیماران: یک مطالعه توصیفی در کلینیک مراقبت های پستان در ایران. بیماریهای پستان ایران[Internet]. 1387؛1(3):45-51. Available from: https://sid.ir/paper/144635/fa

    IEEE: کپی

    اکرم السادات سجادیان، احمد کاویانی، مسعود یونسیان، و علی منتظری، “رضایتمندی بیماران: یک مطالعه توصیفی در کلینیک مراقبت های پستان در ایران،” بیماریهای پستان ایران، vol. 1، no. 3، pp. 45–51، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/144635/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button