مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

802
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

686
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی روش آموزش دلسوزی به خود بر نگرش های ناکارآمد و کیفیت زندگی در افراد دارای نقص عضو با انفجار مین

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 46

چکیده

 اهداف: نگرش های ناکارآمد و پایین بودن سطح کیفیت زندگی با بسیاری از اختلالات و مشکلات رفتاری مرتبط است. هدف پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی روش آموزش دلسوزی به خود بر نگرش های ناکارآمد و کیفیت زندگی در افراد مواجه شده با انفجار مین منجر به نقص عضو بود.مواد و روش ها: در این پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل, در نیمه اول سال 1395, تعداد 40 نفر از مردانی که به دلیل مواجه شدن با انفجار مین منجر به نقص عضو تحت حمایت بنیاد شهید شهرستان گیلان غرب بودند, به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده و در دو گروه 20نفری آزمایش و کنترل به تصادف جایگزین شدند. ابزار پژوهش, پرسش نامه های نگرش های ناکارآمد و کیفیت زندگی بود. برای گروه آزمایش, آموزش متمرکز بر دلسوزی به مدت 8 جلسه, هر جلسه یک ساعت به مدت دو ماه برگزار شد, اما گروه کنترل هیچ آموزشی دریافت نکرد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: در مرحله پس آزمون بعد از کنترل اثر نمرات پیش آزمون, میانگین نمرات نگرش های ناکارآمد در گروه آزمایش به طور معنی داری پایین تر از گروه کنترل (p<0.01) و میانگین نمرات کیفیت زندگی و مولفه های آن به طور معنی داری بالاتر از گروه کنترل بود (p<0.05).نتیجه گیری: آموزش متمرکز بر دلسوزی به خود در بهبود نگرش های ناکارآمد و کیفیت زندگی در افراد مواجه شده با انفجار مین منجر به نقص عضو موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غضنفری، فیروزه، و شفیعی، معصومه. (1395). اثربخشی روش آموزش دلسوزی به خود بر نگرش های ناکارآمد و کیفیت زندگی در افراد دارای نقص عضو با انفجار مین. طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)، 9(1)، 41-46. SID. https://sid.ir/paper/152245/fa

    Vancouver: کپی

    غضنفری فیروزه، شفیعی معصومه. اثربخشی روش آموزش دلسوزی به خود بر نگرش های ناکارآمد و کیفیت زندگی در افراد دارای نقص عضو با انفجار مین. طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)[Internet]. 1395؛9(1):41-46. Available from: https://sid.ir/paper/152245/fa

    IEEE: کپی

    فیروزه غضنفری، و معصومه شفیعی، “اثربخشی روش آموزش دلسوزی به خود بر نگرش های ناکارآمد و کیفیت زندگی در افراد دارای نقص عضو با انفجار مین،” طب جانباز ( Iranian journal of War and public health)، vol. 9، no. 1، pp. 41–46، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/152245/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button