مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

864
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر میزان شناخت اساتید از روش های تدریس در بازدهی آموزشی و پیشرفت تحصیلی زبان آموزان دانشگاه آزاد اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 44

چکیده

 پژوهش حاضر نقش و اهمیت شناخت استادان زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان از ابعاد گوناگون روش های تدریس مانند میزان آشنایی با اصول و تئوری های روش تدریس زبان انگلیسی, بازدهی آموزشی, آشنایی با روانشناسی آموزشی, طراحی آموزشی و ... را بر پیشرفت و بازدهی آموزشی زبان آموزان, با اتکا بر تحلیل های آماری توصیفی و استنباطی مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد. در این راستا, محقق عوامل عمده و گوناگون بیانگر شناخت و آگاهی مدرسان از روش های تدریس و امور آموزشی را با استفاده از ابزار پرسشنامه از مدرسان زبان انگلیسی جمع آوری و با روش فاکتور آنالیز مورد بحث و بررسی قرار داد. به منظور سنجش روایی و محتوای پرسش نامه ابتدا از نظر استادان محترم دانشگاه آزاد واحد آبادان استفاده شده است, سپس در گفتگو با مشاور محترم این طرح پژوهشی و انجام اصلاحات دو مرحله ای نقاط ضعف آن مشخص و پرسش نامه ای متشکل از 47 سوال تهیه گردید. همچنین با روش آلفا کرونباخ پایایی عوامل استخراج شده, مورد مطالعه قرار گرفت و ضریب اعتبار آن 87/0 محاسبه گردید. نتایج به دست آمده نشان داد که موثرترین عوامل بیانگر شناخت مدرسان استفاده از الگوهای درسی, نرم افزار پیشرفته, انتخاب مطالب درسی و طرح آزمون را شامل می شود و عواملی مانند سن و جنسیت مدرس با بازدهی آموزشی دارای رابطه معنی داری نمی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدزاده بیانی، بهروز، و شوری، زهرا. (1387). تاثیر میزان شناخت اساتید از روش های تدریس در بازدهی آموزشی و پیشرفت تحصیلی زبان آموزان دانشگاه آزاد اسلامی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 3(3 (مسلسل 11))، 25-44. SID. https://sid.ir/paper/154073/fa

    Vancouver: کپی

    احمدزاده بیانی بهروز، شوری زهرا. تاثیر میزان شناخت اساتید از روش های تدریس در بازدهی آموزشی و پیشرفت تحصیلی زبان آموزان دانشگاه آزاد اسلامی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1387؛3(3 (مسلسل 11)):25-44. Available from: https://sid.ir/paper/154073/fa

    IEEE: کپی

    بهروز احمدزاده بیانی، و زهرا شوری، “تاثیر میزان شناخت اساتید از روش های تدریس در بازدهی آموزشی و پیشرفت تحصیلی زبان آموزان دانشگاه آزاد اسلامی،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 3، no. 3 (مسلسل 11)، pp. 25–44، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154073/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button