مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,673
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

795
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر اجرای برنامه «فلسفه برای کودکان» به صورت اجتماع پژوهشی بر بهبود روابط میان فردی در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران از دیدگاه آموزگاران

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 157

چکیده

 این مقاله به بررسی تاثیر اجرای برنامه «فلسفه برای کودکان» به صورت اجتماع پژوهشی, بر بهبود مهارت های میان فردی در دانش آموزان مقاطع تحصیلی سوم تا پنجم دبستان های دخترانه و پسرانه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران از دیدگاه آموزگاران می پردازد. برای این منظور 190 دانش آموز در سه مقطع تحصیلی به طور تصادفی انتخاب شدند (97 پسر, 93 دختر) و مجددا به طور تصادفی در دو گروه شاهد و آزمایش قرار گرفتند (88 نفر در گروه آزمایش و 102 نفر در گروه گواه). سپس با استفاده از پرسش نامه ارزیابی مهارت های اجتماعی ویر و داوین, متغیر مهارت های اجتماعی دانش آموزان از نظر معلمان سنجیده شد و قبل از اجرای برنامه عدم تفاوت معنادار مهارت های ارتباطی در دو گروه تایید شد. سپس کودکان گروه آزمایش طی 12 جلسه هفتگی به مدت 1.5 ساعت در جلسات «فلسفه برای کودکان» گرد مربی آموزش دیده نشسته و مجموعه داستان های فکری را قرائت کرده و پیرامون آن به سوال می پرداختند. مشخص گردید که اجرای این برنامه از دیدگاه معلمین می تواند بر بهبود مهارت های ارتباط میان فردی دانش آموزان تاثیر معناداری بگذارد .(p<0.001) همچنین برای بررسی ماندگاری اثر این برنامه بر دید معلمان 4 ماه بعد مجددا این متغیرمورد ارزیابی قرار گرفت که یافته ها حاکی از تایید ماندگاری اثر این برنامه بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

هدایتی، مهرنوش، قائدی، یحیی، شفیع آبادی، عبداله، و یونسی، غلامرضا. (1388). بررسی تاثیر اجرای برنامه «فلسفه برای کودکان» به صورت اجتماع پژوهشی بر بهبود روابط میان فردی در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران از دیدگاه آموزگاران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 4(3 (مسلسل 15))، 133-157. SID. https://sid.ir/paper/154080/fa

Vancouver: کپی

هدایتی مهرنوش، قائدی یحیی، شفیع آبادی عبداله، یونسی غلامرضا. بررسی تاثیر اجرای برنامه «فلسفه برای کودکان» به صورت اجتماع پژوهشی بر بهبود روابط میان فردی در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران از دیدگاه آموزگاران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1388؛4(3 (مسلسل 15)):133-157. Available from: https://sid.ir/paper/154080/fa

IEEE: کپی

مهرنوش هدایتی، یحیی قائدی، عبداله شفیع آبادی، و غلامرضا یونسی، “بررسی تاثیر اجرای برنامه «فلسفه برای کودکان» به صورت اجتماع پژوهشی بر بهبود روابط میان فردی در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران از دیدگاه آموزگاران،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 4، no. 3 (مسلسل 15)، pp. 133–157، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154080/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا