مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

858
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کمی اثربخشی هوش هیجانی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 87

چکیده

 هدف این مقاله بررسی اثربخشی هوش هیجانی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن می باشد. برای دستیابی به این مقصود 408 دانشجوی سال سوم و چهارم دوره کارشناسی با استفاده از نمونه گیری تصادفی گروهی از چهار دانشکده علوم تربیتی و مشاوره, ادبیات فارسی و زبان های خارجی, علوم اجتماعی, اقتصاد و حسابداری انتخاب شده اند. که تعداد پسران 137 نفر و تعداد دختران 271 نفر می باشد. ابزار اصلی به کار رفته در این مطالعه پرسش نامه هوش هیجانی "سایبریا- شرینک" است که شامل 33 سوال بوده و همه آن ها بر اساس "معیار لیکرت" طراحی شده اند. با استفاده از "ضریب آلفای کرونباخ", اعتبار این پرسش نامه 0.76 محاسبه شده است. تجزیه و تحلیل داده ها بیانگر آن است که می توان موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشکده فارسی و زبان های خارجی را از طریق هوش هیجانی تعیین نمود. به علاوه, هوش هیجانی در موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی, اقتصاد و حسابداری, علوم تربیتی و مشاوره نقش تعیین کننده ندارد. طبق این پرسش نامه از میان 5 سازه اصلی هوش هیجانی تنها انگیزش, عامل تعیین کننده در موفقیت تحصیلی دانشجویان پسر است درحالی که خود تنظیمی در میان دانشجویان دختر می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مجتبی، و ستاره سنج، پگاه. (1391). بررسی کمی اثربخشی هوش هیجانی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 8(1 (مسلسل 29))، 73-87. SID. https://sid.ir/paper/154092/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مجتبی، ستاره سنج پگاه. بررسی کمی اثربخشی هوش هیجانی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛8(1 (مسلسل 29)):73-87. Available from: https://sid.ir/paper/154092/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی محمدی، و پگاه ستاره سنج، “بررسی کمی اثربخشی هوش هیجانی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 8، no. 1 (مسلسل 29)، pp. 73–87، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154092/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button