نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (29)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1851
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1851

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (29)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1117
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1117

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (مسلسل 29)
  • صفحات: 

    7-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1133
  • دانلود: 

    595
چکیده: 

پژوهش حاضر، به بررسی تطبیقی اثربخشی ارتباط های معلمان در دوره مختلف تحصیلی مدارس دخترانه ناحیه دو شهر کرمان و عوامل فردی و روانی مرتبط با آن، پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش شامل 2835 نفر از معلمان زن در هر سه دوره تحصیلی ناحیه دو شهر کرمان بود که با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران، حجم نمونه شامل 339 نفر شد که با توجه به روش نمونه گیری طبقه ای، 97 نفر در دوره دبستان، 50 نفر در دوره راهنمایی و 192 نفر در دوره دبیرستان مورد سنجش قرار گرفتند. به منظور جمع آوری اطلاعات، سه پرسشنامه اثربخشی ارتباط های افسردگی و عزت نفس مورد استفاده قرار گرفت. داده های به دست آمده با استفاده از روش های مختلف آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج به دست آمده از پژوهش: - اثربخشی ارتباطهای معلمان در دوره راهنمایی از دو دوره دیگر کمتر و در دو دوره دیگر یکسان به دست آمد. - اثربخشی ارتباط های معلمان در دوره راهنمایی به میزان زیاد و در دو دوره دیگر به میزان بسیار زیاد بود. - بین عزت نفس معلمان در دوره مختلف تفاوت معنی داری وجود نداشت و در هر سه دوره به میزان زیاد بود. - افسردگی معلمان در دوره راهنمایی از دو دوره دیگر بیشتر و در دو دوره دیگر یکسان به دست آمد. - در دوره راهنمایی به میزان خفیف تا متوسط و در دو دوره دیگر به میزان متوسط بود. - نتایج به دست آمده نشان داد بین افسردگی، سن، سابقه کار و رشته تحصیلی معلمان با اثربخشی ارتباطهای آنان رابطه معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1133

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 595 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (مسلسل 29)
  • صفحات: 

    21-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1322
  • دانلود: 

    654
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک های تفکر و سازگاری آموزشی انجام شد. نمونه تحقیق شامل 581 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در سال تحصیلی 89-90 بود که از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده بودند. برای جمع آوری داده ها از فرم کوتاه پرسش نامه سبک های تفکر استرنبرگ، واگنر و زانگ (TSI-R2-2007) و سازگاری آموزشی بیکر و سریاک (SACQ-1989) استفاده شد. داده ها از طریق آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه همزمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که: بین سبک های تفکر اجرایی، قضاوت گر، جزیی نگر، آزاد اندیش، سلسله مراتبی و بیرونی با سازگاری آموزشی رابطه مثبت معنادار وجود دارد. تجزیه و تحلیل داده ها با روش رگرسیون چندگانه نیز نشان داد متغیر سن و سبک های تفکر قضاوت گر، آزاد اندیش و سلسله مراتبی به صورت مثبت و متغییر جنس و سبک های تفکر قانونی، الیگارشی و آنارشی به صورت منفی پیش بین معنادار سازگاری آموزشی هستند. حدود 19 درصد از واریانس سازگاری آموزشی از طریق این متغییرها قابل تبیین است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1322

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 654 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (مسلسل 29)
  • صفحات: 

    33-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1168
  • دانلود: 

    643
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین هوش معنوی و رفتار شهروندی سازمانی اعضای هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری در سال تحصیلی 1390-1389 می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش و ماهیت تحلیل توصیفی- همبستگی می باشد. برای اندازه گیری هوش معنوی از مقیاس خود گزارشی کینگ ساخته شده در سال 2008 و برای سنجش رفتار شهروندی سازمانی از پرسش نامه رفتار شهروندی سازمانی پودسکاف و مکنزی در این استفاده شد. جامعه آماری متشکل از اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه حکیم سبزواری می باشد که در حدود 148 نفر می باشند که بر اساس جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان، حجم نمونه 107 نفر در نظرگرفته شد. نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای نسبی صورت گرفت. پژوهش از دو نرم افزار SPSS و LISREL جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کرده است. نتایج این پژوهش نشان داد که هوش معنوی اعضا، هیات علمی این دانشگاه به ترتیب با ضرایب مسیری 0.20، 0.29، 0.47 و 0.27 بر وجدان کاری، گذشت و فداکاری، فضیلت مدنی و احترام و تکریم آنان تاثیر مستقیم داشته و تاثیر هوش معنوی بر نوعدوستی با ضریب مسیری تائید نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1168

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 643 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (مسلسل 29)
  • صفحات: 

    49-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3068
  • دانلود: 

    2372
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی رابطه مولفه های عملکرد خانواده با ابعاد هویت نوجوانان انجام گردید. بدین منظور 320 دانش آموز (160 پسر، 160 دختر) از مدارس متوسطه مشهد به روش خوشه ای انتخاب شدند و به پرسش نامه عملکرد خانواده (اپشتاین، بالدوین و بیشاپ، 1983) و ابعاد هویت (رجایی، خوی ن‍ژاد، شیرازی، 1388) پاسخ دادند. نتایج نشان داد: مولفه های حل مشکل، همراهی عاطفی رابطه مثبت معنادار؛ و کنترل رفتار و آمیزش عاطفی رابطه منفی معنادار با هویت فردی نوجوانان دارد. مولفه های همراهی عاطفی رابطه مثبت معنادار؛ و کنترل رفتار و آمیزش عاطفی رابطه منفی معنادار با هویت تحصیلی نوجوانان دارد. بین مولفه های حل مشکل و همراهی عاطفی با هویت دینی و ملی رابطه مثبت معنادار به دست آمد. در نهایت رابطه ای بین مولفه های عملکرد خانواده و هویت شغلی مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3068

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2372 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (مسلسل 29)
  • صفحات: 

    61-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1877
  • دانلود: 

    1095
چکیده: 

مطالعه حاضر با هدف بررسی ارتباط بین وجدان کاری با بهره وری کارکنان، در کارکنان منطقه 4 آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 90-1389 انجام شد. برای انتخاب گروه نمونه، از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شده است که از بین 54 نفر افراد شاغل، بر اساس جدول مورگان 48 نفر (25 نفر مرد 23 نفر زن) انتخاب شدند. پژوهش از نوع توصیفی است و اطلاعات لازم با استفاده از 2 پرسش نامه وجدان کاری با پایایی (a=81.4) برگرفته از پرسش نامه 5 عاملی نئو و پرسش نامه بهره وری محقق ساخته با پایایی (a=97.7) جمع آوری شده است. برای بررسی فرضیه های تحقیق از آزمون های تحلیل رگرسیون چند متغیری، کروسکالوالیس و آزمون T استفاده شد. نتایج نشان داد که عوامل کفایت، نظم و ترتیب، وظیفه شناسی، تلاش برای موفقیت، خویشتن داری و احتیاط در تصمیم گیری کارکنان بر بهره وری کارکنان تاثیر دارد. بین عوامل تاثیرگذار بر وجدان کاری و میزان بهره وری مردان و زنان تفاوت معناداری وجود ندارد و بین وجدان کاری و بهره وری کارکنان در معاونت های مختلف سازمان تفاوت معناداری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1877

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1095 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (مسلسل 29)
  • صفحات: 

    73-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    852
  • دانلود: 

    631
چکیده: 

هدف این مقاله بررسی اثربخشی هوش هیجانی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن می باشد. برای دستیابی به این مقصود 408 دانشجوی سال سوم و چهارم دوره کارشناسی با استفاده از نمونه گیری تصادفی گروهی از چهار دانشکده علوم تربیتی و مشاوره، ادبیات فارسی و زبان های خارجی، علوم اجتماعی، اقتصاد و حسابداری انتخاب شده اند. که تعداد پسران 137 نفر و تعداد دختران 271 نفر می باشد. ابزار اصلی به کار رفته در این مطالعه پرسش نامه هوش هیجانی "سایبریا- شرینک" است که شامل 33 سوال بوده و همه آن ها بر اساس "معیار لیکرت" طراحی شده اند. با استفاده از "ضریب آلفای کرونباخ"، اعتبار این پرسش نامه 0.76 محاسبه شده است. تجزیه و تحلیل داده ها بیانگر آن است که می توان موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشکده فارسی و زبان های خارجی را از طریق هوش هیجانی تعیین نمود. به علاوه، هوش هیجانی در موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و حسابداری، علوم تربیتی و مشاوره نقش تعیین کننده ندارد. طبق این پرسش نامه از میان 5 سازه اصلی هوش هیجانی تنها انگیزش، عامل تعیین کننده در موفقیت تحصیلی دانشجویان پسر است درحالی که خود تنظیمی در میان دانشجویان دختر می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 852

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 631 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (مسلسل 29)
  • صفحات: 

    89-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1028
  • دانلود: 

    609
چکیده: 

هدف این پژوهش تبیین عوامل درونی موثر در بهبود و ارتقاء کیفیت آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان زنجان بود. روش تحقیق پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه محقق ساخته 25 گویه ای در مقیاس پنج درجه ای لیکرت تنظیم شد. پایایی درونی سوالات پرسش نامه با استفاده از آلفای کرونباخ 97% به دست آمد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان زنجان بود که تعداد نمونه ها (N=385 نفر) و نمونه گیری به شیوه تصادفی خوشه ای انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مشخصه های آماری نظیر فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد، تحلیل واریانس یک راهه استفاده گردید. پس از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج زیر به دست آمد: از دیدگاه دانشجویان از بین شاخص های مربوط به بهبود کیفیت آموزشی (استاد، دانشجو، محتوی و وسایل آموزشی) شاخص های مربوط به اساتید در بهبود کیفیت آموزشی از سایر شاخص ها مهم تر بود پس از این شاخص به ترتیب اهمیت، شاخص های مربوط به دانشجو، محتوا، وسایل و مواد آموزشی قرار داشتند. شاخص های اساتید به دانشجو و محتوای برنامه درسی در بین دانشجویان دانشگاه های مختلف استان زنجان به صورت معناداری متفاوت بود. اما آشنایی با تکنولوژی آموزشی در بین این دانشگاه ها با یکدیگر تفاوت معناداری نداشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1028

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 609 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (مسلسل 29)
  • صفحات: 

    105-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1620
  • دانلود: 

    824
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین رابطه عزت نفس و خلاقیت با کارآفرینی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز بوکان می باشد. تعداد نمونه برابر 190 نفر دانشجو، 106 نفر دانشجوی زن و 84 نفر دانشجوی مرد با روش نمونه گیری طبقه ای- تصادفی انتخاب شده بودند. برای تحلیل داده ها علاوه بر روش های توصیفی میانگین و انحراف معیار از ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. روش تحقیق از نوع توصیفی و به شیوه همبستگی انجام شده است. ابزارهای پژوهش شامل پرسش نامه های عزت نفس کوپر اسمیت (1967)، خلاقیت عابدی (1372) و کارآفرینی روبینسون و همکاران (1991) است. نتایج رگرسیون چند متغییره تاثیر عزت نفس بر کارآفرینی دانشجویان به طورکلی در سطح .05 و در زنان و مردان در سطح .05، خلاقیت با کارآفرینی دانشجویان به طورکلی در سطح .01 و در زنان و مردان در سطح .01 معنی دار بوده است. هم چنین ضریب همبستگی بین عزت نفس و کارآفرینی، برای کل آزمودنی ها برابر 0.427 در سطح .01 و در زنان برابر 0.48 و مردان برابر 0.415 در سطح .01 و ضریب همبستگی بین خلاقیت و کارآفرینی، برای کل آزمودنی ها برابر 0.567 در سطح .01 و در زنان 0.52 و در مردان 0.58 در سطح .01 معنی دار بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1620

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 824 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button