مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,799
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

781
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر جو اجتماعی در شکل گیری ارتباطات دانش آموزان دوره متوسطه دبیرستان های منطقه 15 شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 28

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف اصلی شناسایی تاثیر جو اجتماعی در شکل گیری ارتباطات دانش آموزان مدارس دوره متوسطه است. جامعه آماری, معلمین دبیرستان های منطقه 15 آموزش و پرورش شهر تهران است. در نمونه آماری با انتخاب تصادفی به حجم 300 نفر و با روش پس رویدادی و با استفاده از یک پرسشنامه 45 سوالی محقق ساخته با اعتبار 0.93 طراحی و اجرا شده است. داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و یافته ها حاکی است: 1) بین نمرات جو اجتماعی حاکم بر مدرسه و نمرات شکل گیری ارتباطات و تعاملات دانش آموزان همبستگی مثبت و در حد بالا و معنادار مشاهده شده است. 2) بین نمرات جو اجتماعی حاکم بر مدرسه و نمرات قانون مداری دانش آموزان همبستگی مثبت و در حد بالا و معنادار مشاهده شده است. 3) بین نمرات جو اجتماعی حاکم بر مدرسه و نمرات مسوولیت پذیری دانش آموزان همبستگی مثبت و در حد بالا و معنادار مشاهده شده است. 4) بین نمرات جو اجتماعی حاکم بر مدرسه و نمرات همکاری گروهی دانش آموزان همبستگی مثبت و در حد بالا و معنادار مشاهده شده است. 5) بین نمرات جو اجتماعی حاکم بر مدرسه و نمرات همدلی دانش آموزان همبستگی مثبت و در حد بالا و معنادار مشاهده شده است. 6) بین نمرات جو اجتماعی حاکم بر مدرسه و نمرات انتقادگری و انتقادپذیری دانش آموزان همبستگی مثبت و در حد بالا و معنادار مشاهده شده است. 7) بین نمرات جو اجتماعی حاکم بر مدرسه و نمرات عزت نفس دانش آموزان همبستگی مثبت و در حد بالا و معنادار مشاهده شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

احمدی، امینه، و دانش ثانی، زهرا. (1390). تاثیر جو اجتماعی در شکل گیری ارتباطات دانش آموزان دوره متوسطه دبیرستان های منطقه 15 شهر تهران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 6(2 (مسلسل 22))، 11-28. SID. https://sid.ir/paper/154137/fa

Vancouver: کپی

احمدی امینه، دانش ثانی زهرا. تاثیر جو اجتماعی در شکل گیری ارتباطات دانش آموزان دوره متوسطه دبیرستان های منطقه 15 شهر تهران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛6(2 (مسلسل 22)):11-28. Available from: https://sid.ir/paper/154137/fa

IEEE: کپی

امینه احمدی، و زهرا دانش ثانی، “تاثیر جو اجتماعی در شکل گیری ارتباطات دانش آموزان دوره متوسطه دبیرستان های منطقه 15 شهر تهران،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 6، no. 2 (مسلسل 22)، pp. 11–28، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154137/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button