مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

704
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزش های بوروکراتیک و رابطه آنها با احساسات دبیران از محیط مدرسه در دبیرستان های شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 131

چکیده

 هدف کلی از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین ارزش های بوروکراتیک و احساس دبیران از محیط مدرسه در دبیرستان های شهر شیراز بود که در ارتباط به بررسی رابطه پیوند بوروکراتیک با احساس دبیران, بررسی موثرترین بعد در بروز این احساس و نیز به بررسی تاثیر تعاملی ابعاد این پیوند بر احساس دبیران نیز پرداخته شد.ابزار تحقیق عبارت بود از پرسش نامه (سیاهه) ارزش های مدارس فرم I و پرسش نامه احساس معلمان (پانگ 1996). پرسش نامه های مذکور بین 418 نفر از دبیران دبیرستان های شهر شیراز که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده بود توزیع گردیده و با استفاده از روش های ضریب همبستیگ پیرسون, ضریب رگرسیون چند متغیره و تحلیل واریانس چند عاملی و تک عاملی داده های به دست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج حاصله به شرح زیر است:1- رابطه منفی بین ابعاد پیوند بوروکراتیک با احساس دبیران وجود دارد.2- موثرترین بعد پیوند بوروکراتیک بر احساس دبیران, بعد عقلانیت بوروکراتیک است.3- تعامل ابعاد پیوند بوروکراتیک بر احساس دبیران تاثیر معناداری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فروتن، معین. (1387). ارزش های بوروکراتیک و رابطه آنها با احساسات دبیران از محیط مدرسه در دبیرستان های شهر شیراز. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 3(2 (مسلسل 10))، 117-131. SID. https://sid.ir/paper/154143/fa

    Vancouver: کپی

    فروتن معین. ارزش های بوروکراتیک و رابطه آنها با احساسات دبیران از محیط مدرسه در دبیرستان های شهر شیراز. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1387؛3(2 (مسلسل 10)):117-131. Available from: https://sid.ir/paper/154143/fa

    IEEE: کپی

    معین فروتن، “ارزش های بوروکراتیک و رابطه آنها با احساسات دبیران از محیط مدرسه در دبیرستان های شهر شیراز،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 3، no. 2 (مسلسل 10)، pp. 117–131، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154143/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا