مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,467
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

988
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی روش آموزش حس شوخ طبعی بر ناامیدی و سازگاری اجتماعی دانشجویان افسرده شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 99

چکیده

 هدف این تحقیق بررسی اثربخشی روش آموزش حس شوخ طبعی بر ناامیدی و سازگاری اجتماعی دانشجویان افسرده بود. به منظور ایجاد این پژوهش, تعداد 60 نفر (30 مرد و 30 زن) از مراجعان به مرکز مشاوره رودهن و افراد داوطلب, پس از سرند اولیه, با استفاده از مصاحبه و بر اساس نمره ای که در پرسش نامه افسردگی بک به دست آوردند (دارای افسردگی متوسط), انتخاب شده و به طریق جایگزینی تصادفی در گروه های 15 نفره آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایشی در هر جنس, روش آموزش حس شوخ طبعی را, به مدت 6 جلسه دو ساعته و به صورت هفته ای یک بار, دریافت نمودند و گروه های کنترل, در انتظار درمان باقی ماندند. همه آزمودنی ها در سه مرحله پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری, پرسش نامه های ناامیدی بک و سازگاری اجتماعی بل را تکمیل کردند و داده ها جمع آوری و به صورت تحلیل واریانس چند متغیره, تجزیه و تحلیل شد. در مجموع یافته های تحقیق حاضر نشان داد که روش آموزش حس شوخ طبعی می توان ناامیدی بیماران افسرده را کاهش داده و سازگاری آنها را افزایش دهد. در زمینه این اثربخشی, تفاوتی بین مردان و زنان دیده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شمس، ثریا، هاشمیان، کیانوش، و شفیع آبادی، عبداله. (1386). بررسی اثربخشی روش آموزش حس شوخ طبعی بر ناامیدی و سازگاری اجتماعی دانشجویان افسرده شهر تهران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 3(1 (مسلسل 9))، 81-99. SID. https://sid.ir/paper/154157/fa

    Vancouver: کپی

    شمس ثریا، هاشمیان کیانوش، شفیع آبادی عبداله. بررسی اثربخشی روش آموزش حس شوخ طبعی بر ناامیدی و سازگاری اجتماعی دانشجویان افسرده شهر تهران. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛3(1 (مسلسل 9)):81-99. Available from: https://sid.ir/paper/154157/fa

    IEEE: کپی

    ثریا شمس، کیانوش هاشمیان، و عبداله شفیع آبادی، “بررسی اثربخشی روش آموزش حس شوخ طبعی بر ناامیدی و سازگاری اجتماعی دانشجویان افسرده شهر تهران،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 3، no. 1 (مسلسل 9)، pp. 81–99، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154157/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button