مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,453
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

726
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه هیات امنا در نظام آموزش عالی کشور

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 70

چکیده

 با توجه به اهمیت آموزش عالی در تولید‍, ذخیره سازی و نشر دانش از یک طرف, تربیت نیروهای متخصص به عنوان یکی از عناصر عمده توسعه پایدار و کسب استقلال علمی و مهارتهای فنی و تعمیق فرهنگ جامعه از طرف دیگر, نقش هیاتهای امنا در تعیین استراتژی های کمی و کیفی دانشگاه های کشور, و فقدان چهارچوب مناسب برای هیاتهای امنای کشور, این پژوهش بر آن بوده است از طریق بررسی ساختار, اهداف و کارکرد هیات های امنای دانشگاه های منتخب جهان و دانشگاه های کشور, چهارچوب مناسبی را برای هیاتهای امنای دانشگاههای کشور و موسسات پژوهشی ارایه نماید.از این رو, پرسش نامه ای مشتمل بر عناصر اصلی و مولفه های پیشنهادی, پس از تعیین روایی محتوا از طریق نظرسنجی 33 نفر از روسا و متخصصان آموزش عالی و تعیین پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرانباخ (در وضع موجود 0.94 و برای وضع مطلوب 0.99) به 64 نفر روسای دانشگاه ها, 192 نفر اعضای هیات امنا, 128 نفر متخصصان آموزش عالی جمعا به 425 نفر (با افزایش 10 درصد به جمع نمونه آماری) که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند ارسال گردید.برای تحلیل داده های به دست آمده از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. همچنین شاخص های آماری نظیر فراوانی, درصد, میانگین, انحراف معیار, دسته بندی, خلاصه کردن داده ها و نمودارهای لازم نیز به کار رفته است. در این تحقیق دو وضعیت اعم از موجود و مطلوب, سنجیده شده و هر یک بر مبنای طیف 10 درجه ای در نظر گرفته شده است. بین فراوانی های سه طبقه مذکور که در آمار توصیفی به دست آمده برای تعیین اعتبار چارچوب از تحلیل عاملی, به منظور آزمون معنادار بودن تفاوت بین میانگین ها از تجزیه و تحلیل واریانس یکراهه و در مجموع از نرم افزار SPSS برای اطلاعات و تجزیه و تحلیل آماری و توصیفی هر یک به تفکیک استفاده گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بنی سی، پریناز. (1386). جایگاه هیات امنا در نظام آموزش عالی کشور. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 2(2 (مسلسل 6))، 35-70. SID. https://sid.ir/paper/154164/fa

    Vancouver: کپی

    بنی سی پریناز. جایگاه هیات امنا در نظام آموزش عالی کشور. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛2(2 (مسلسل 6)):35-70. Available from: https://sid.ir/paper/154164/fa

    IEEE: کپی

    پریناز بنی سی، “جایگاه هیات امنا در نظام آموزش عالی کشور،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 2، no. 2 (مسلسل 6)، pp. 35–70، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154164/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا