مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,150
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,248
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش دانشگاه در توسعه کارآفرینی

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 127

چکیده

 هدف از این پژوهش یافتن پاسخ این سوال است که عوامل گسترش و ترویج کارآفرینی در دانشگاه چیست؟ در این راستا شناسایی موانع و عوامل توسعه و گسترش کارآفرینی در دانشگاه مدنظر است و در نهایت راهکارهای عملی به منظور ارتقا و توسعه کارآفرینی در بین دانش آموختگان دانشگاه ارایه می گردد. در این پژوهش جامعه آماری, کلیه اعضای هیات علمی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 8 است. برای تعیین حجم نمونه با استفاده از فرمول حجم نمونه, و به روش تصادفی چند مرحله ای 600 نفر از اساتید به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. برای جمع آوری اطلاعات, از پرسش نامه ای مشتمل بر 20 سوال استفاده شد که بر اساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت تنظیم شده و به منظور روایی و پایایی آن از نظر متخصصان و همچنین محاسبه ضریب آلفای کرونباخ که شاخص همگونی درونی پرسش ها است (0.79) استفاده شد. به جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (مجذور کای) به منظور مقایسه نظرات اساتید استفاده شده است. یافته های پژوهش حاکی از این است که: ایجاد تفکر کارآفرینی در میان دانش آموختگان دانشگاه در توسعه کارآفرینی موثر است. همچنین آموزش های تخصصی و کاربردی در زمینه کارآفرینی و در توسعه آن تاثیر زیاد دارد. این پژوهش نشان داد که معرفی فرصت های کارآفرینی در دانشگاه در ایجاد تسهیلات برای توسعه قابلیت های حرفه ای و کارآفرینی بسیار موثر است. یافته دیگر پژوهش حاکی از آن است که آموزش های رایج دانشگاهی به میزان کمی قادر به تقویت انگیزه کارآفرینی و آمادگی برای احراز شغل و حرفه معین می شوند. نهایت آنکه توسعه کارآفرینی در میان دانشجویان بستگی زیادی به توسعه و ارتقای رفتار کارآفرینانه افراد, از طریق ترویج, آموزش, حمایت و شناخت مستعدان کارآفرینی دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مکی آل آقا، بدیع الزمان. (1386). نقش دانشگاه در توسعه کارآفرینی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 2(4 (مسلسل 8))، 115-127. SID. https://sid.ir/paper/154196/fa

    Vancouver: کپی

    مکی آل آقا بدیع الزمان. نقش دانشگاه در توسعه کارآفرینی. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1386؛2(4 (مسلسل 8)):115-127. Available from: https://sid.ir/paper/154196/fa

    IEEE: کپی

    بدیع الزمان مکی آل آقا، “نقش دانشگاه در توسعه کارآفرینی،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 2، no. 4 (مسلسل 8)، pp. 115–127، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154196/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا