مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,867
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,058
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش چندرسانه ای بر درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم کلاس های چندپایه عشایری در درس علوم تجربی

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 19

چکیده

 این پژوهش باهدف «بررسی تاثیر آموزش چندرسانه ای بر درگیری تحصیلی دانش آموزان پایه ششم کلاس های چندپایه عشایری در درس علوم تجربی» انجام گرفته است. روش پژوهش شبه آزمایشی است که در اجرای آن از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. شرکت کنندگان پژوهش شامل40 نفر (19 دختر و 21 پسر ) از دانش آموزان پایه ششم ابتدایی عشایری بودند که به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. از ابزار درگیری تحصیلی اعتباریابی شده با روایی و پایایی معین برای گردآوری داده ها استفاده شد. روایی صوری و محتوایی آن بررسی و ضریب پایایی 0.83 برآورد گردید. داده ها با بهره گیری از آمار توصیفی و استنباطی تحت نرم افزار spss توصیف و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که بین درگیری تحصیلی (رفتاری, علمی, روان شناختی و شناختی ) دانش آموزان گروه های آزمایش و کنترل تفاوت معنی دار وجود دارد (p<0.05) و میانگین نمرات درگیری تحصیلی دانش آموزان آموزش دیده با روش چندرسانه ای بالاتر بود. اما, بین میزان درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر گروه آزمایش, تفاوت معنی دار وجود ندارد (p>0.05)؛ بنابراین, میزان تاثیرگذاری شیوه آموزش چندرسانه ای بر دانش آموزان دختر و پسر تقریبا به یک اندازه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیری، موسی، و شاهی، رقیه. (1395). تاثیر آموزش چندرسانه ای بر درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم کلاس های چندپایه عشایری در درس علوم تجربی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 11(1)، 11-19. SID. https://sid.ir/paper/155391/fa

    Vancouver: کپی

    پیری موسی، شاهی رقیه. تاثیر آموزش چندرسانه ای بر درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم کلاس های چندپایه عشایری در درس علوم تجربی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1395؛11(1):11-19. Available from: https://sid.ir/paper/155391/fa

    IEEE: کپی

    موسی پیری، و رقیه شاهی، “تاثیر آموزش چندرسانه ای بر درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم کلاس های چندپایه عشایری در درس علوم تجربی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 11، no. 1، pp. 11–19، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155391/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button