مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایتمندی و یادگیری دانشجویان از آموزش تلفیقی: یک مطالعه اقدام پژوهی

صفحات

 صفحه شروع 304 | صفحه پایان 312

چکیده

 در سال های اخیر مهارت انجام معاینه فیزیکی به طور فزاینده ای در حرفه های مراقبت بهداشتی اهمیت یافته است و یادگیری موثر و پایدار این مهارت ها از جمله اهداف اصلی برنامه آموزش پزشکی بوده است. پژوهش حاضر با هدف تعیین رضایتمندی و یادگیری از آموزش تلفیقی درس معاینه فیزیکی انجام شده است. این مطالعه اقدام پژوهی بر روی 15 نفر از دانشجویان ترم دوم فوریت پزشکی در نیمسال اول تحصیلی 93-1392 در دانشگاه علوم پزشکی جهرم انجام گرفت. کلیه دانشجویان در درس معاینه فیزیکی به روش آموزش تلفیقی شرکت کردند. رضایتمندی دانشجویان از این روش آموزش تلفیقی توسط پرسشنامه روا و پایا ارزیابی شد (a=0.9) و جهت ارزیابی یادگیری دانشجویان, نمرات دانشجویان با نمرات دانشجویان سال قبل که تدریس با روش آموزش متداول ارائه شده بود, مقایسه گردید. یافته های پژوهش نشان داد که کلیه دانشجویان از اجرای آموزش تلفیقی راضی بودند و با مواردی نظیر اینکه استفاده از فیلم آموزشی باعث ملموس تر شدن مطالب نظری و نحوه انجام مهارت ها شده و آموزش همتایان انگیزه آنان را برای یادگیری نحوه انجام معاینات افزایش داده است, موافق و کاملا موافق بودند. تفاوت معناداری در نمرات دانشجویان با دو روش آموزش تلفیقی و آموزش متداول دیده شد (P=0.005, T=2.96, 40=df) و دانشجویان با روش آموزش متداول نسبت به روش آموزش تلفیقی نمرات بیشتری داشتند. تلفیق روش های مختلف آموزشی ضمن افزایش رضایت دانشجویان, انگیزه آن ها را برای یادگیری آموزش ارائه شده افزایش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بادیه پیمای جهرمی، زهره، سعادتمند، وحید، و اسلامی اکبر، رسول. (1394). بررسی رضایتمندی و یادگیری دانشجویان از آموزش تلفیقی: یک مطالعه اقدام پژوهی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(4)، 304-312. SID. https://sid.ir/paper/228837/fa

    Vancouver: کپی

    بادیه پیمای جهرمی زهره، سعادتمند وحید، اسلامی اکبر رسول. بررسی رضایتمندی و یادگیری دانشجویان از آموزش تلفیقی: یک مطالعه اقدام پژوهی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(4):304-312. Available from: https://sid.ir/paper/228837/fa

    IEEE: کپی

    زهره بادیه پیمای جهرمی، وحید سعادتمند، و رسول اسلامی اکبر، “بررسی رضایتمندی و یادگیری دانشجویان از آموزش تلفیقی: یک مطالعه اقدام پژوهی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 4، pp. 304–312، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228837/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button