مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,465
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خود ارزشیابی راهکاری فراشناختی در بالا بردن دانش گرامری زبان آموزان

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف از این مطالعه, بررسی روش خود ارزشیابی به عنوان راهکاری فراشناختی در بالا بردن دانش گرامر زبان انگلیسی برای دانش آموزان ایرانی است. برای دستیابی به این هدف, 60 دانش آموز پسر در دوره راهنمایی با گروه سنی 13 الی 16 سال شرکت کردند. برای همسان سازی گروه ها از نظر مهارت زبانی, آزمون نلسون 1976 سری 50 اجرا شد. دانش آموزانی که تفاوت فاحشی با دیگران داشتند از این آزمون حذف شدند و انتخاب شدگان به گروه آزمایش و گروه کنترل تقسیم شدند.برای تعیین سطح دانش گرامری دانش آموزان نیز آزمونی انتخاب و به عنوان پیش آزمون اجرا شد. نتیجه نشان داد که تفاوت آشکاری بین گروه ها وجود ندارد. بعد از پیش آزمون, فرآیند آموزش آغاز شد. گروه کنترل, آموزش سنتی دریافت کرد و تحت ارزشیابی سنتی قرار گرفت. در صورتی که گروه آزمایش در فرآیند خود ارزشیابی شرکت کردند که به وسیله آن دانش آموزان فعالیت های خود را کنترل و نقاط ضعف و قدرت خود را بررسی می کردند. فرآیند خود ارزشیابی به مدت شش جلسه و طی سه ماه انجام شد. یک جلسه پس از پایان آموزش, یک پس آزمون به عمل آمد. نتایج از طریق آزمون t مستقل مقایسه شد. نتیجه نشان داد که این دو گروه از نظر آماری تفاوتی معنی دار دارند و خود ارزشیابی تاثیر مثبتی در بالا بردن دانش گرامری دانش آموزان داشته است. نتایج این مطالعه به طراحان برنامه درسی, معلمان و دانش آموزان کمک خواهد کرد تا زمان ویژه ای را به فرایند خود ارزشیابی اختصاص دهند. معلمان می توانند خود ارزشیابی را در کنار فعالیت ها و روش های دیگر در کلاس به کار برند تا دانش گرامری دانش آموزان در آموزش زبان رشد یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مشکوه، مریم، و نصیری فیروز، علیرضا. (1388). خود ارزشیابی راهکاری فراشناختی در بالا بردن دانش گرامری زبان آموزان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 4(1)، 29-36. SID. https://sid.ir/paper/155510/fa

    Vancouver: کپی

    مشکوه مریم، نصیری فیروز علیرضا. خود ارزشیابی راهکاری فراشناختی در بالا بردن دانش گرامری زبان آموزان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1388؛4(1):29-36. Available from: https://sid.ir/paper/155510/fa

    IEEE: کپی

    مریم مشکوه، و علیرضا نصیری فیروز، “خود ارزشیابی راهکاری فراشناختی در بالا بردن دانش گرامری زبان آموزان،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 4، no. 1، pp. 29–36، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155510/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button