مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,105
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

لگوی آموزشی: ابزاری جهت ارتقاء سطح مهارت حل مساله و کار گروهی دانش آموزان در درس علوم

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 144

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, مقایسه مهارت حل مساله و کارگروهی دانش آموزان بهره مند از لگوی آموزشی و روش موجود در مدارس در درس علوم پایه سوم ابتدایی بوده است. بدین منظور, در یک مطالعه شبه- آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل 40 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل (آموزش با لگو و آموزش با روش موجود در مدارس) قرار گرفتند. قبل از اجرای متغیر مستقل از همسانی دو گروه به واسطه بررسی هوش بهر و نمرات کلاسی آنان اطمینان حاصل شد. در ابتدا, قبل از هرگونه مداخله ای, از گروه های آزمایشی, پیش آزمون حل مساله و کارگروهی به عمل آمد. سپس گروه آزمایش در معرض متغیر مستقل قرار گرفت و در گروه کنترل از شیوه های متداول تدریس که در کشور هم اکنون اجرا می شود, استفاده شد. درنهایت هر دو گروه, در معرض پس آزمون حل مساله و کارگروهی قرار گرفتند. نتایج حاصله حاکی از آن است که مهارت حل مساله و کارگروهی دانش آموزان بهره مند از لگوی آموزشی نسبت به دانش آموزانی که از روش های متداول بهره می بردند, دارای وضعیت بهتری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریفی اصل، الهام، و اسدیان، سیروس. (1394). لگوی آموزشی: ابزاری جهت ارتقاء سطح مهارت حل مساله و کار گروهی دانش آموزان در درس علوم. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 10(2)، 133-144. SID. https://sid.ir/paper/155554/fa

    Vancouver: کپی

    شریفی اصل الهام، اسدیان سیروس. لگوی آموزشی: ابزاری جهت ارتقاء سطح مهارت حل مساله و کار گروهی دانش آموزان در درس علوم. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1394؛10(2):133-144. Available from: https://sid.ir/paper/155554/fa

    IEEE: کپی

    الهام شریفی اصل، و سیروس اسدیان، “لگوی آموزشی: ابزاری جهت ارتقاء سطح مهارت حل مساله و کار گروهی دانش آموزان در درس علوم،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 10، no. 2، pp. 133–144، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155554/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button