مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,554
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,069
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

‎بررسی اثر بخشی آموزش مهارت حل مساله بر خود کارآمدی دانش آموزان دختر دبیرستان های شهرستان رشت

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 150

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مساله بر خودکارآمدی دانش آموزان می باشد. جامعه مورد مطالعه شامل همه دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهرستان رشت در سال تحصیلی89 - 1388 است. حجم نمونه طبق اصول علمی 30 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای تعیین شد. برای اندازه گیری متغیرهای پژوهش از پرسشنامه خودکارآمدی عمومی و آموزش مهارت حل مساله طی هشت جلسه 2) ساعته) به مدت یک ماه استفاده گردید. پژوهش نیمه آموزشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل و مرحله پیگیری می باشد. برای تحلیل داده ها و بررسی سوال های پژوهش از آزمون تی و تحلیل کوواریانس استفاده شد. سوال های پژوهش عبارتند از: میزان خود کار آمدی دانش آموزان دختر دوره متوسطه چقدر است؟ آیا آموزش مهارت حل مساله بر خود کارآمدی دانش آموزان دختر دوره متوسطه موثر است؟ آیا آموزش مهارت حل مساله بر خود کارآمدی دانش آموزان دختر دوره متوسطه در طول زمان از پایداری مناسب برخوردار است؟ نتایج پژوهش نشان داد که میزان خود کارآمدی دانش آموزانی که آموزش مهارت حل مساله دریافت کردند بیشتر از میزان خودکارآمدی دانش آموزانی است که آموزش مهارت حل مساله را دریافت نکرده اند . همچنین میزان خودکارآمدی دانش آموزان در طول زمان از پایداری مناسبی برخوردار است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زهراکار، کیانوش، رضازاده، آزاده، و احقر، قدسی. (1389). ‎بررسی اثر بخشی آموزش مهارت حل مساله بر خود کارآمدی دانش آموزان دختر دبیرستان های شهرستان رشت. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 5(3 (مسلسل 19))، 133-150. SID. https://sid.ir/paper/154213/fa

Vancouver: کپی

زهراکار کیانوش، رضازاده آزاده، احقر قدسی. ‎بررسی اثر بخشی آموزش مهارت حل مساله بر خود کارآمدی دانش آموزان دختر دبیرستان های شهرستان رشت. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1389؛5(3 (مسلسل 19)):133-150. Available from: https://sid.ir/paper/154213/fa

IEEE: کپی

کیانوش زهراکار، آزاده رضازاده، و قدسی احقر، “‎بررسی اثر بخشی آموزش مهارت حل مساله بر خود کارآمدی دانش آموزان دختر دبیرستان های شهرستان رشت،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 5، no. 3 (مسلسل 19)، pp. 133–150، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154213/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا