مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,386
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,527
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل اقتصادی - اجتماعی موثر بر میزان استفاده از لوازم آرایش توسط دختران زیر 20 سال یزدان شهر نجف آباد

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 زمینه و هدف: تغییر الگوی سنی استفاده از لوازم آرایش در ایران, مساله مهمی محسوب می شود. هدف این مقاله شناخت عوامل موثر بر میزان استفاده از لوازم آرایش توسط دختران زیر 20 سال است.روش اجرا: این پژوهش پیمایشی با استفاده از ابزار پرسش نامه جمع آوری اطلاعات در یزدان شهر نجف آباد (اصفهان) در سال 91-90 انجام شد. از مجموعه 1800 دانش آموز دختر مقاطع دبیرستان, راهنمایی و پیش دانشگاهی, 300 نفر به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند.یافته ها: اکثر پاسخگویان, الگوی آرایش خود را نزدیکان و خویشاوندان نزدیک خود بیان کردند. %31.7 از دختران, کانال ماهواره را الگو قرار داده اند و %7.7 از سایت های اینترنتی استفاده می کنند. رابطه بین متغیرهای سن, مصرف رسانه ای, وضیت تاهل, اعتماد اجتماعی و میزان گرایش دختران به استفاده از لوازم آرایش معنادار بود.نتیجه گیری: عوامل موثر بر استفاده از مواد آرایشی در بین دختران جوان شامل 5 عامل ویژگی جمعیتی, پایگاه اجتماعی - اقتصادی, مصرف رسانه ای, روابط و خانواده و اعتماد تعریف شده است که تقریبا %55 از تغییرپذیری متغیرها را توضیح می دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیانی، مژده، و موگویی، فریبا. (1392). عوامل اقتصادی - اجتماعی موثر بر میزان استفاده از لوازم آرایش توسط دختران زیر 20 سال یزدان شهر نجف آباد. پوست و زیبایی، 4(1)، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/157658/fa

    Vancouver: کپی

    کیانی مژده، موگویی فریبا. عوامل اقتصادی - اجتماعی موثر بر میزان استفاده از لوازم آرایش توسط دختران زیر 20 سال یزدان شهر نجف آباد. پوست و زیبایی[Internet]. 1392؛4(1):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/157658/fa

    IEEE: کپی

    مژده کیانی، و فریبا موگویی، “عوامل اقتصادی - اجتماعی موثر بر میزان استفاده از لوازم آرایش توسط دختران زیر 20 سال یزدان شهر نجف آباد،” پوست و زیبایی، vol. 4، no. 1، pp. 1–9، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/157658/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button