مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

588
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گرایش به مصرف لوازم خانگی ایرانی/خارجی با درنظرگرفتن عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار بر آن

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 100

چکیده

 صنعت لوازم خانگی به دلیل ارتباط تنگاتنگ با مردم و استفاده براین اساس هدف این پژوهش بررسی و شناسایی عوامل موثر بر خارجی و جامعه آماری شامل کلیه خانوارهای ساکن در شهر تهران روش نمونه گیری, خوشه ای چندمرحله ای بود که طی آن مناطق, بلوک ها, خانوارها و در نهایت پاسخگویان به شیوه کاملا تصادفی ابزار سنجش این پژوهش, پرسشنامه کتبی است که توسط پرسشگران روایی پرسش ها در دو مرحله پیش آزمون و آزمون نهایی توسط آزمون آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت و داده ها با نتایج نشان داد در کنار متغیرهای زمینه ای سن و قومیت, سرمایه های فرهنگی و اقتصادی و مصرف رسانه ای, بیشترین تاثیر را در گرایش مصرف کنندگان به لوازم خانگی دارند و هرقدر این سرمایه ها و نیز مصرف رسانه ای افزایش می یابند, گرایش به لوازم خانگی خارجی افزایش و با کاهش آنها گرایش به لوازم با افزایش میزان اهمیت به مزیت های پایه, زیبایی شناختی و از دیگر یافته های این پژوهش, جوان بودن جامعه افراد دارای گرایش به لوازم خانگی خارجی و پیربودن جامعه افراد دارای رابطه بین منش و ذائقه افراد در گرایش آنها به این نوع همچنین بیش از یک چهارم جامعه آماری, احتمال ازدواج و تشکیل خانواده داشتند, فلذا طبق یافته های بدست آمده, خرید لوازم خانگی و برای سه چهارم دیگر امکان خرید مجدد یا تعویض لوازم خانگی وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کامرانی، شراره، و کمالی، افسانه. (1397). گرایش به مصرف لوازم خانگی ایرانی/خارجی با درنظرگرفتن عوامل اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار بر آن. مطالعات نوین کاربردی در مدیریت اقتصاد و حسابداری، 1(1 )، 76-100. SID. https://sid.ir/paper/502303/fa

    Vancouver: کپی

    کامرانی شراره، کمالی افسانه. گرایش به مصرف لوازم خانگی ایرانی/خارجی با درنظرگرفتن عوامل اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار بر آن. مطالعات نوین کاربردی در مدیریت اقتصاد و حسابداری[Internet]. 1397؛1(1 ):76-100. Available from: https://sid.ir/paper/502303/fa

    IEEE: کپی

    شراره کامرانی، و افسانه کمالی، “گرایش به مصرف لوازم خانگی ایرانی/خارجی با درنظرگرفتن عوامل اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار بر آن،” مطالعات نوین کاربردی در مدیریت اقتصاد و حسابداری، vol. 1، no. 1 ، pp. 76–100، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/502303/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button