مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

857
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل اجتماعی و روان شناختی موثر بر میزان مصرف مواد آرایشی توسط دانشجویان دختر

صفحات

 صفحه شروع 193 | صفحه پایان 202

چکیده

 زمینه و هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل اجتماعی و روان شناختی موثر بر میزان مصرف مواد آرایشی در بین دانشجویان دختر بوده است.روش اجرا: 250 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به پرسش نامه های پژوهش پاسخ دادند. در این پژوهش از پرسش نامه شخصیتی NEO جهت سنجش ویژگی های شخصیتی آزمودنی ها استفاده شد. عوامل اجتماعی که در این پژوهش به عنوان متغیر مستقل مورد بررسی قرار گرفتند عبارت بودند از مدیریت بدن, مصرف رسانه, دینداری, پایگاه اجتماعی اقتصادی و پذیرش اجتماعی.یافته ها: رابطه متغیرهای مدیریت بدن, مصرف رسانه, دینداری, پایگاه اجتماعی اقتصادی و پذیرش اجتماعی با میزان مصرف مواد آرایشی معنادار بود. هم چنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد که متغیرهای پیش بین 41% از واریانس میزان مصرف مواد آرایشی را تبیین می کنند و متغیر مدیریت بدن بهترین پیش بین بوده است.نتیجه گیری: عامل اجتماعی مهم تر از ویژگی های شخصیتی در مصرف مواد آرایشی توسط دانشجویان دختر می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابامیری، محمد، قاسمی، داوود، زارع مهذبیه، راضیه، و عباسی، محمد. (1390). عوامل اجتماعی و روان شناختی موثر بر میزان مصرف مواد آرایشی توسط دانشجویان دختر. پوست و زیبایی، 2(4)، 193-202. SID. https://sid.ir/paper/157678/fa

    Vancouver: کپی

    بابامیری محمد، قاسمی داوود، زارع مهذبیه راضیه، عباسی محمد. عوامل اجتماعی و روان شناختی موثر بر میزان مصرف مواد آرایشی توسط دانشجویان دختر. پوست و زیبایی[Internet]. 1390؛2(4):193-202. Available from: https://sid.ir/paper/157678/fa

    IEEE: کپی

    محمد بابامیری، داوود قاسمی، راضیه زارع مهذبیه، و محمد عباسی، “عوامل اجتماعی و روان شناختی موثر بر میزان مصرف مواد آرایشی توسط دانشجویان دختر،” پوست و زیبایی، vol. 2، no. 4، pp. 193–202، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/157678/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button