مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,376
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

867
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی و بررسی کارایی مدل چهار عاملی آمیخته بازاریابی صنعت خدمات ورزش کشور

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 148

چکیده

 هدف از این تحقیق, مدل سازی آمیخته چهارعاملی بازاریابی صنعت خدمات ورزش کشور بود. روش تحقیق از نوع کیفی و کمّی بود و از طریق تهیه پرسشنامه 45 سوال پاسخ بسته که روایی محتوایی آن توسط استادان دانشگاه تایید و ضریب پایایی آن 92/0 (P<0.01) تعیین شده بود. این پرسشنامه در اختیار 108 مسوول بازاریابی باشگاه های فعال در 9 رشته ورزشی حاضر در لیگ برتر کشور قرار گرفت و پس از ابطال 9 مورد, 98 پرسشنامه بازگشت داده شد. در این تحقیق, مدل آمیخته چهار عاملی بازاریابی صنعت خدمات ورزش کشور به دست آمد. بر اساس این مدل, عامل مدیریت قیمت گذاری, به عنوان متغیر مستقل و ابزار کنترل و سه عامل دیگر آمیخته, شامل مدیریت ترویج, به عنوان متغیر واسط و مدیریت مکان و مدیریت محصول تحت عنوان متغیر پاسخ مدل آشکار شدند. نتایج تحقیق نشان داد مدل چهار عاملی برازش کافی با داده های بازار ایران دارد. مدیریت قیمت گذاری, محور اصلی و تنها عامل قابل دستکاری برای مدیران عامل در این مدل است. مدیریت مکان, در بهره برداری از انرژی هزینه شده در این بازار با مدیریت محصول شریک شده و از این نظر نتایج قابل توجهی را مطرح کرده و موانعی را نیز ایجاد کرده است. همچنین بر اساس این مدل, مدیران از عامل مدیریت ترویج به عنوان ابزاری برای کنترل مدیریت مکان و محصول بهره می برند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خبیری، محمد، معماری، ژاله، حمیدی، مهرزاد، کاظم نژاد، انوشیروان، و یدالهی فارسی، جهانگیر. (1388). مدل سازی و بررسی کارایی مدل چهار عاملی آمیخته بازاریابی صنعت خدمات ورزش کشور. مدیریت ورزشی (حرکت)، -(2)، 133-148. SID. https://sid.ir/paper/159285/fa

    Vancouver: کپی

    خبیری محمد، معماری ژاله، حمیدی مهرزاد، کاظم نژاد انوشیروان، یدالهی فارسی جهانگیر. مدل سازی و بررسی کارایی مدل چهار عاملی آمیخته بازاریابی صنعت خدمات ورزش کشور. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1388؛-(2):133-148. Available from: https://sid.ir/paper/159285/fa

    IEEE: کپی

    محمد خبیری، ژاله معماری، مهرزاد حمیدی، انوشیروان کاظم نژاد، و جهانگیر یدالهی فارسی، “مدل سازی و بررسی کارایی مدل چهار عاملی آمیخته بازاریابی صنعت خدمات ورزش کشور،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 2، pp. 133–148، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159285/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button