مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,246
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سطوح مشارکت هواداران در تیم های منتخب لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس مدل پیوستار روان شناختی

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 155

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی سطوح مشارکت هواداران در تیم های منتخب لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس مدل پیوستار روان شناختی بود. روش تحقیق, توصیفی از نوع پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. بدین منظور 394 نفر از هواداران چهار تیم پرطرفدار لیگ برتر فوتبال (استقلال, پرسپولیس, تراکتورسازی و سپاهان) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه فانک (2008) بود. پایایی ابزار با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.92 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان داد از مدل چندبعدی مشارکت, می توان برای طبقه بندی هواداران در مراحل نظری مختلف استفاده کرد. در واقع مفهوم مشارکت, خط مشی مناسبی برای بررسی ارتباطات روان شناختی هواداران با تیم ها در اختیار می گذارد. بر اساس مدل پیوستار روان شناختی, نتایج نشان داد که در تیم های منتخب لیگ برتر فوتبال, سطوح مشارکت هواداران بیشتر در سطح دلبستگی و کمترین سطوح مشارکت مربوط به سطح وفاداری است. مدیران می توانند با مهیا کردن شرایطی برای گرفتن عکس یادگاری هواداران با بازیکنان و تیم, تشکیل جلسات کانون هواداران و اهدای کارت هواداری به آنها برای ارتقای هواداران به سطح وفاداری و حفظ آنها در این سطح اقدام کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بهنام، محسن، خبیری، محمد، حلبیان، سیمین، احمدی، حمیدرضا، و بخشنده، حسین. (1393). بررسی سطوح مشارکت هواداران در تیم های منتخب لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس مدل پیوستار روان شناختی. مدیریت ورزشی (حرکت)، 6(1)، 135-155. SID. https://sid.ir/paper/159364/fa

    Vancouver: کپی

    بهنام محسن، خبیری محمد، حلبیان سیمین، احمدی حمیدرضا، بخشنده حسین. بررسی سطوح مشارکت هواداران در تیم های منتخب لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس مدل پیوستار روان شناختی. مدیریت ورزشی (حرکت)[Internet]. 1393؛6(1):135-155. Available from: https://sid.ir/paper/159364/fa

    IEEE: کپی

    محسن بهنام، محمد خبیری، سیمین حلبیان، حمیدرضا احمدی، و حسین بخشنده، “بررسی سطوح مشارکت هواداران در تیم های منتخب لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس مدل پیوستار روان شناختی،” مدیریت ورزشی (حرکت)، vol. 6، no. 1، pp. 135–155، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159364/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button