مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه حرکتی پیش رونده بر بهبود مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به اوتیسم

صفحات

 صفحه شروع 343 | صفحه پایان 357

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر برنامه حرکتی پیش رونده بر بهبود مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به اوتیسم بود. روش مطالعه حاضر نیمه تجربی بوده و از نوع پیش آزمون, آزمون میانی, پس آزمون و آزمون یادداری می باشد که از بین کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم در شهرهای سمنان و یزد, 16 نفر به صورت نمونه های در دسترس انتخاب شدند و بر اساس سن (8.26±3.1 سال), جنس, شدت و درجه اوتیسم و نیز پایه تحصیلی به طور نسبی همتاسازی شده و در گروه تجربی (8) و کنترل (8) قرار گرفتند. ابتدا پیش آزمون با استفاده از آزمون اولریخ 2000 از آزمودنی ها به عمل آمد. برنامه حرکتی پیشرونده به مدت 30 جلسه اجرا شد. پس از 15 جلسه آزمون میانی و 30 جلسه آزمون پایانی از کودکان به عمل آمد و نیز پس از 30 روز از پایان تحقیق آزمون یادداری انجام شد. از آزمون KS جهت تعیین نرمال بودن داده ها و از آزمون تحلیل واریانس عاملی با طرح تکرار اندازه گیری و نیز آزمون تعقیبیLSD  جهت تعیین کمترین تفاوت معناداری استفاده شد. یافته ها تحقیق نشان داد که برنامه حرکتی پیشرونده نسبت به گروه کنترل در سطح معناداری P<0.05 تاثیر بیشتری بر رشد مهارت های دستکاری, جابجایی و مهارت درشت داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شهیدی زند، فاطمه، گل محمدی، بهروز، و اکبری، حکیمه. (1394). تاثیر برنامه حرکتی پیش رونده بر بهبود مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به اوتیسم. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، 7(3)، 343-357. SID. https://sid.ir/paper/159508/fa

    Vancouver: کپی

    شهیدی زند فاطمه، گل محمدی بهروز، اکبری حکیمه. تاثیر برنامه حرکتی پیش رونده بر بهبود مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به اوتیسم. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1394؛7(3):343-357. Available from: https://sid.ir/paper/159508/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه شهیدی زند، بهروز گل محمدی، و حکیمه اکبری، “تاثیر برنامه حرکتی پیش رونده بر بهبود مهارت های حرکتی کودکان مبتلا به اوتیسم،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. 7، no. 3، pp. 343–357، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button