مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,560
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اختلال حرکتی در کودکان مبتلا به اوتیسم با عملکرد بالا و آسپرگر: شواهدی از یادگیری توالی حرکتی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 99

چکیده

 سابقه و هدف: اختلال حرکتی یکی از ویژگی های برجسته اوتیسم و آسپرگر است. هدف از این مطالعه بررسی یادگیری صریح حرکتی افراد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم و تحکیم آن بعد از گذشت 24 ساعت است.مواد و روش ها: در این مطالعه کارآزمایی بالینی, 15 کودک مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم با 16 همتای عادی مقایسه شدند. شرکت کننده ها با استفاده از ASSQ از دبستان های نجف آباد انتخاب شدند. نمونه ها در روز اول, تکلیف زمان عکس العمل متوالی را در 10 بلوک و در روز دوم در 2 بلوک انجام دادند.نتایج: میانگین و انحراف معیار سرعت یادگیری در 8 بلوک منظم روز اول در گروه مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم برابر 1.5±0.405 و در همتایان عادی 1.14±0.29 بود. مقایسه سرعت یادگیری دو گروه تفاوت معنی داری را نشان داد که بیانگر نقص یادگیری صریح در افراد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم بود (P=0.009). مقایسه میانگین سرعت یادگیری دو گروه در روز اول با دوم (اختلالات طیف اوتیسم: 1.295±0.31, سالم: 1.06±0.21) نیز نشان دهنده تفاوت معنی داری بین دو گروه بود (P=0.046) که مبین نقص تحکیم یادگیری بود.نتیجه گیری: نقص یادگیری حرکتی صریح و تحکیم آن در گروه اختلالات طیف اوتیسم می تواند به علت اختلال عملکرد نیمکره چپ, تخصصی شده در یادگیری صریح, باشد. این نقص یادگیری حرکتی صریح تاکیدی بر اختلالات حرکتی در افراد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزدی نجف آبادی، سارا، نجاتی، وحید، میرزاخانی عراقی، نوید، و پاشازاده آذری، زهرا. (1392). اختلال حرکتی در کودکان مبتلا به اوتیسم با عملکرد بالا و آسپرگر: شواهدی از یادگیری توالی حرکتی. فیض، 17(1)، 91-99. SID. https://sid.ir/paper/40920/fa

    Vancouver: کپی

    ایزدی نجف آبادی سارا، نجاتی وحید، میرزاخانی عراقی نوید، پاشازاده آذری زهرا. اختلال حرکتی در کودکان مبتلا به اوتیسم با عملکرد بالا و آسپرگر: شواهدی از یادگیری توالی حرکتی. فیض[Internet]. 1392؛17(1):91-99. Available from: https://sid.ir/paper/40920/fa

    IEEE: کپی

    سارا ایزدی نجف آبادی، وحید نجاتی، نوید میرزاخانی عراقی، و زهرا پاشازاده آذری، “اختلال حرکتی در کودکان مبتلا به اوتیسم با عملکرد بالا و آسپرگر: شواهدی از یادگیری توالی حرکتی،” فیض، vol. 17، no. 1، pp. 91–99، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/40920/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button