مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

766
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مدل های مختلف تصویرسازی بر تعادل دانشجویان دختر دانشگاه تهران

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 127

چکیده

 تصویرسازی به مفهوم تجسم نمودن اجرای موفقیت آمیز یک مهارت حرکتی و یا تصویری آرامش بخش در ذهن بدون هیچگونه تمرین بدنی و تجربه خارجی است. هدف از انجام این تحقیق مقایسه اثر تمرین تصویرسازی به روش سنتی و تصویرسازی به روش PETTLEP بر تعادل ایستا و پویا بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را دانشجویان دختر دانشگاه تهران که در نیمسال اول 90-89 واحد عمومی 1 را اخذ کردند تشکیل داد که از این میان 54 نفر از آنها (میانگین سنی 1.89±21.94 سال) به صورت داوطلبانه در تحقیق حاضر شرکت داشتند. ابتدا آزمودنی ها پرسشنامه تجدید نظر شده تصویرسازی حرکت هال و مارتین (1997) را پر کردند, سپس پیش آزمون تعادل ایستا (آزمون لک لک) و تعادل پویا (آزمون اصلاح شده بس) از آنها به عمل آمد. با مشاهده توزیع طبیعی داده ها شرکت کنندگان بطور تصادفی به سه گروه همگن 18 نفره (تمرین فیزیکی, تصویرسازی سنتی و تصویرسازی PETTLEP) تقسیم شدند و تحت یک دوره تمرین به مدت 12 هفته (هر هفته 1 جلسه 20 دقیقه ای), قرار گرفتند. در پایان دوره مداخله, پس آزمون تعادل ایستا و پویا شبیه به پیش آزمون انجام شد. سپس آزمون یادداری 24 ساعت بعد و آزمون انتقال مهارت ها 30 دقیقه پس از آزمون یادداری انجام شد. نتایج حاصل از تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد تفاوت معنی داری بین گروه های مختلف در پیش آزمون تعادل ایستا و پویا و نمرات تصویر سازی وجود نداشت .(P>0.05) علاوه بر این, بر اساس نتایج تحلیل واریانس با اندازه گیری های تکراری نشان داده شد با وجود این که اجرای هر سه گروه در آزمون تعادل ایستا و تعادل پویا روند پیشرفت را نشان داد (P<0.05) اما هیچ تفاوت معنی داری در پس آزمون بین گروه ها مشاهده نشد P>0.05)). به طور کلی نتایج تحقیق نشان داد که مدل تصویرسازی PETTLEP در اجرای تعادل ایستا موثر بود اما از از کارایی کافی در تعادل پویا برخوردار نبود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طهماسبی بروجنی، شهزاد، و قدس میرحیدری، صنم بیگم. (1391). تاثیر مدل های مختلف تصویرسازی بر تعادل دانشجویان دختر دانشگاه تهران. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(9)، 111-127. SID. https://sid.ir/paper/159517/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسبی بروجنی شهزاد، قدس میرحیدری صنم بیگم. تاثیر مدل های مختلف تصویرسازی بر تعادل دانشجویان دختر دانشگاه تهران. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1391؛-(9):111-127. Available from: https://sid.ir/paper/159517/fa

    IEEE: کپی

    شهزاد طهماسبی بروجنی، و صنم بیگم قدس میرحیدری، “تاثیر مدل های مختلف تصویرسازی بر تعادل دانشجویان دختر دانشگاه تهران،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 9، pp. 111–127، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159517/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button