مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

738
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر بازخورد مسدود، تصادفی و بازخورد اختصاصی بخش دشوار بر اکتساب و یادداری سرویس بلند بدمینتون

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 73

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف مقایسه ارائه بازخورد به صورت مسدود تصادفی و اختصاصی به دشوارترین بخش مهارت سرویس بلند بدمینتون بر اکتساب و یادداری کل و بخش دشوار مهارت انجام شد. به این منظور در مرحله اول 10 بازیکن نخبه بدمینتون انتخاب شدند و 10 کوشش از سرویس بلند را به تنهایی و 10 کوشش را با تکلیف ثانویه کاوش اجرا کردند. با کسر امتیازهای دو مرحله برای هر بازیکن دشوارترین بخش مهارت- توجه طلب ترین بخش- شناسایی شد. در مرحله دوم 33 آزمودنی به صورت تصادفی ساده در یکی از گروه تمرینی بازخورد به صورت مسدود به تمام بخش های مهارت, بازخورد به صورت تصادفی به همه بخش های مهارت و بازخورد به دشوارترین بخش, قرار گرفتند. مرحله اکتساب شامل سه بلوک 50 کوششی بود و در پایان هر 50 کوشش یک بلوک 10 کوششی به عنوان آزمون اکتساب انجام شد. 10 دقیقه پس از پایان مراحل اکتساب آزمون یادداری فوری کیفی, 24 ساعت بعد آزمون یادداری تاخیری کیفی و آزمون کمی اسکات و فاکس به عمل آمد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل واریانس مرکب (بلوک 3) × (3 گروه) و تحلیل واریانس یکسویه نشان داد تنها در مرحله یادداری تاخیری کل مهارت تفاوت معناداری بین گروه ها وجو دارد (a£0.05). نتایج این تحقیق نشان داد در یادگیری کل مهارت استفاده از بازخورد تصادفی به عملکرد یادداری بهتری می انجامد, اما در یادگیری بخش دشوار مهارت تفاوتی بین گروه ها وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فارسی، علیرضا، اکرادی، مریم، عسگری، زهرا، و غلامی، مینا. (1389). مقایسه تاثیر بازخورد مسدود, تصادفی و بازخورد اختصاصی بخش دشوار بر اکتساب و یادداری سرویس بلند بدمینتون. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(4)، 57-73. SID. https://sid.ir/paper/159526/fa

    Vancouver: کپی

    فارسی علیرضا، اکرادی مریم، عسگری زهرا، غلامی مینا. مقایسه تاثیر بازخورد مسدود, تصادفی و بازخورد اختصاصی بخش دشوار بر اکتساب و یادداری سرویس بلند بدمینتون. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1389؛-(4):57-73. Available from: https://sid.ir/paper/159526/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا فارسی، مریم اکرادی، زهرا عسگری، و مینا غلامی، “مقایسه تاثیر بازخورد مسدود, تصادفی و بازخورد اختصاصی بخش دشوار بر اکتساب و یادداری سرویس بلند بدمینتون،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 4، pp. 57–73، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159526/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button