مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,662
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازخورد به کوشش های موفق و ناموفق بر یادگیری تکالیف ردیابی ساده و پیچیده

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 25

چکیده

 بی شک بازخورد افزوده نقش موثری در بهینه سازی یادگیری دارد, ولی آنچه چالش برانگیز است, محتوای آن است. هدف از تحقیق حاضر, مقایسه اثر بازخورد به کوشش های موفق و ناموفق در تکالیف ردیابی ساده و پیچیده است. به این منظور 48 آزمودنی دختر و پسر راست دست با میانگین سنی 1.8±23 سال از جامعه آماری دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری که واحد تربیت عمومی را انتخاب کرده بودند, انتخاب شدند و به طور تصادفی در چهار گروه بازخورد به کوشش های موفق و ناموفق در تکالیف ساده و پیچیده قرار گرفتند. تکلیف مورد استفاده در این تحقیق تکلیف ردیابی موقعیتی بود که به صورت نرم افزاری در دو سطح ساده و پیچیده طراحی شد و هدف از اجرای آن, ردیابی سریع با حداقل خطا بود. آزمودنی ها طی مرحله اکتساب, هر جلسه 7 دسته کوشش 6 تایی را طی 8 جلسه اکتساب انجام دادند و از هر دسته کوشش 6 تایی برای 2 کوشش بازخورد آگاهی از نتیجه دریافت کردند. روش تحقیق نیمه تجربی بود و به منظور تحلیل داده ها, از تحلیل واریانس عاملی مرکب و تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و آزمون های تعقیبی بونفرونی در سطح  P<0.05استفاده شد. نتایج نشان داد در آزمون اکتساب در زمان حرکت, اثر اصلی روزهای تمرینی و پیچیدگی تکلیف معنادار و اثر هیچ کدام از مولفه ها در خطای حرکت و تعامل آنها معنادار نبود. در آزمون یادداری فوری در زمان حرکت, اثر نوع تکلیف و نوع بازخورد معنادار و اثر هیچ کدام از مولفه ها در خطای حرکت و تعامل آنها معنادار نبود. آزمون یادداری تاخیری در زمان حرکت و خطای حرکت, فقط اثر نوع تکلیف را معنادار نشان داد. در آزمون انتقال در زمان حرکت, اثر نوع بازخورد و نوع تکلیف معنادار بود و در خطای حرکت هیچ کدام از عوامل و تعامل آنها معنادار نبود. بر اساس این یافته ها می توان گفت که اثر نوع بازخورد و نوع تکلیف هر کدام می تواند به عنوان عاملی مستقل در یادگیری موثر باشد و اثرگذاری نوع بازخورد و نوع تکلیف در مولفه زمان حرکت موثرتر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    استیری، زهرا، عرب عامری، الهه، حمایت طلب، رسول، شیخ، محمود، حجازی، الهه، رهاوی، رزا، و چشمی، علی. (1392). تاثیر بازخورد به کوشش های موفق و ناموفق بر یادگیری تکالیف ردیابی ساده و پیچیده. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(13)، 5-25. SID. https://sid.ir/paper/159553/fa

    Vancouver: کپی

    استیری زهرا، عرب عامری الهه، حمایت طلب رسول، شیخ محمود، حجازی الهه، رهاوی رزا، چشمی علی. تاثیر بازخورد به کوشش های موفق و ناموفق بر یادگیری تکالیف ردیابی ساده و پیچیده. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1392؛-(13):5-25. Available from: https://sid.ir/paper/159553/fa

    IEEE: کپی

    زهرا استیری، الهه عرب عامری، رسول حمایت طلب، محمود شیخ، الهه حجازی، رزا رهاوی، و علی چشمی، “تاثیر بازخورد به کوشش های موفق و ناموفق بر یادگیری تکالیف ردیابی ساده و پیچیده،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 13، pp. 5–25، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159553/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button