مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

395
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

493
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازخورد پس از کوشش های موفق و ناموفق بر یادگیری مهارت پرتاب از بالای شانه درکودکان پسر 12-9 ساله کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 225 | صفحه پایان 239

چکیده

 هدف این تحقیق, مقایسه تاثیر بازخورد پس از کوشش های موفق و ناموفق بر یادگیری مهارت پرتاب از بالای شانه درکودکان پسر کم توان دهنی شهر اهواز بود. روش این پژوهش, نیمه تجربی بوده و جامعة آماری آن را 1393 ) مشغول-تمامی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی مدارس استثنائی ناحیة دو شهر اهواز که در سال( 94 تحصیل بودند به تعداد 220 نفر تشکیل دادند که از میان آنها, 45 دانش آموز 9 تا 12 سال به روش دردسترس و هدفمند به عنوان نمونة آماری انتخاب شدند و به صورت تصادفی در سه گروه(پس از کوشش های موفق, ناموفق و گروه کنترل) قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها در مرحله پیش آزمون برای مقایسه ی بین گروه کنترل و گروه های تمرین از روش تحلیل واریانس یکراهه استفاده شد و در مرحله ی اکتساب از تحلیل واریانس یکراهه با اندازه گیری تکراری روی عامل بلوک ها برای تعیین تفاوت های درون گروهی و بین گروهی استفاده شد. در مراحل یادداری از آزمون تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد. از آزمون تعقیبی توکی برای شناسایی جایگاه تفاوت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد, بین شرکت SPSS ها استفاده شد و با استفاده از نرم افزار 16 همچنین نتایج در مرحلة. (P=0/ کنندگان در هر سه گروه در مرحله پیش آزمون, تفاوت معناداری مشاهده نشد ( 35 نشان داد. در مرحله اکتساب و یادداری گروه بازخوردی (P<0/ اکتساب و یادداری بین سه گروه تفاوت معناداری ( 05 پس از کوشش های موفق عملکرد بهتری نسبت به دو گروه دیگر نشان داد. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که تواتر بالای بازخورد به کوشش های موفق در مرحله اکتساب و مرحله یادداری تاثیر بیشتری را بر بهبود مهارت کودکان کم توان ذهنی داشته است و همچنین می توان نتیجه گرفت که بازخورد بیرونی نقش بهتر و بنیادی تری را نسبت به بازخورد درونی ایفا می کند. با توجه به نتایج بدست آمده از این تحقیق, بازخورد در یادگیری نقش اساسی دارد و باعث پیشرفت هرچه بیشتر یادگیرنده می شود. با توجه به نتایج بدست آمده از این تحقیق, بازخورد در یادگیری نقش اساسی دارد و باعث پیشرفت هر چه بیشتر یادگیرنده می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهریاری، محسن، شتاب بوشهری، سیده ناهید، و مرعشیان، سیدحسین. (1398). تاثیر بازخورد پس از کوشش های موفق و ناموفق بر یادگیری مهارت پرتاب از بالای شانه درکودکان پسر 12-9 ساله کم توان ذهنی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 15(29 )، 225-239. SID. https://sid.ir/paper/250857/fa

    Vancouver: کپی

    شهریاری محسن، شتاب بوشهری سیده ناهید، مرعشیان سیدحسین. تاثیر بازخورد پس از کوشش های موفق و ناموفق بر یادگیری مهارت پرتاب از بالای شانه درکودکان پسر 12-9 ساله کم توان ذهنی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1398؛15(29 ):225-239. Available from: https://sid.ir/paper/250857/fa

    IEEE: کپی

    محسن شهریاری، سیده ناهید شتاب بوشهری، و سیدحسین مرعشیان، “تاثیر بازخورد پس از کوشش های موفق و ناموفق بر یادگیری مهارت پرتاب از بالای شانه درکودکان پسر 12-9 ساله کم توان ذهنی،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 15، no. 29 ، pp. 225–239، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250857/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا