Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,343
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مشاهده مدل انیمیشنی، تصاویر ثابت و مدل ترکیبی بر یادگیری حرکتی مهارت بالانس دو پایه

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 156

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی تاثیر مشاهده مدل انیمیشنی, تصاویر ثابت و مدل ترکیبی بر یادگیری حرکتی مهارت بالانس دو پایه است. 45 آزمودنی با میانگین سنی 1.7±8.03 به طور تصادفی در سه گروه تجربی مشاهده مدل انیمیشنی, تصاویر ثابت و مدل ترکیبی قرار گرفتند. آزمودنی ها مهارت بالانس دو پایه را به مدت سه هفته (هر هفته سه جلسه) تمرین کردند. پیش آزمون, آزمون اکتساب و آزمون یادداری از سه گروه به عمل آمد. امتیازات آزمودنی ها از طریق محاسبه میانگین امتیازات سه داور بر اساس هنجار تعیین شده فدراسیون ژیمناستیک صورت گرفت. نتایج تحلیل واریانس دو طرفه در اندازه های تکراری نشان داد مشاهده مدل انیمیشنی, تصاویر ثابت و ترکیبی بر یادگیری حرکتی مهارت بالانس دو پایه تاثیر معنی داری دارد (pv=0.001). همچنین نتایج نشان داد اختلاف معنی داری بین گروه های مدل انیمیشن و مدل ترکیبی وجود ندارد (pv=0.156). در نهایت هر دو گروه مدل انیمیشن و مدل ترکیبی, عملکرد بهتری نسبت به گروه تصاویر ثابت داشتند (pv=0.001). در کل نتایج نشان می دهد مشاهده انیمیشن روش الگودهی مناسب برای یادگیری مهارت بالانس دوپایه در سنین کودکی است. همچنین پیشنهاد می شود, از تصاویر ثابت به عنوان مکمل همراه با انیمیشن استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قوامی، اکبر، حسینی، فاطمه السادات، محمدزاده، حسن، ملکی، بهنام، و برهانی، حسین. (1391). تاثیر مشاهده مدل انیمیشنی, تصاویر ثابت و مدل ترکیبی بر یادگیری حرکتی مهارت بالانس دو پایه. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(10)، 143-156. SID. https://sid.ir/paper/159561/fa

    Vancouver: کپی

    قوامی اکبر، حسینی فاطمه السادات، محمدزاده حسن، ملکی بهنام، برهانی حسین. تاثیر مشاهده مدل انیمیشنی, تصاویر ثابت و مدل ترکیبی بر یادگیری حرکتی مهارت بالانس دو پایه. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1391؛-(10):143-156. Available from: https://sid.ir/paper/159561/fa

    IEEE: کپی

    اکبر قوامی، فاطمه السادات حسینی، حسن محمدزاده، بهنام ملکی، و حسین برهانی، “تاثیر مشاهده مدل انیمیشنی, تصاویر ثابت و مدل ترکیبی بر یادگیری حرکتی مهارت بالانس دو پایه،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 10، pp. 143–156، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159561/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا