مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

849
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی رایانه ای بر بهره هوشی، زمان واکنش و زمان حرکت نوجوانان

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 145

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر بهره هوشی, زمان واکنش و زمان حرکت نوجوانان بود. روش پژوهش, علی – مقایسه ای و جامعه آماری, متشکل از دانش آموزان پسر دبیرستان های منطقه یک شهرستان تبریز (دامنه سنی 18-14 سال) بود. دو نمونه 25 نفری به صورت هدفدار انتخاب و در قالب دو گروه تجربی و کنترل همگن سازماندهی شدند. ملاک انتخاب گروه تجربی, تجربه انجام بازی رایانه ای حداقل سه روز در هفته, در شش ماه گذشته بود. گروه کنترل در مدت زمان مشابه هیچ گونه تجربه ای در این زمینه نداشتند, یا تجربه آنها ناچیز بود. پس از آشنایی آزمودنی ها با فرآیند تحقیق, ابتدا زمان های واکنش و حرکت ساده و سپس زمان های واکنش و حرکت تشخیصی افراد با استفاده از دستگاه الکترونیکی ارزیاب زمان واکنش و زمان حرکت اندازه گیری شد. برای تعیین بهره هوشی افراد, از سومین مقیاس آزمون هوشی فرهنگی – ناوابسته کتل و جداول هنجاری مربوط به آن استفاده شد. نتایج نشان داد بازی های رایانه ای بر بهره هوشی (P=0.031), زمان واکنش ساده (P=0.017), زمان حرکت ساده (P=0.019), زمان واکنش تشخیصی (P=0.04) و زمان حرکت تشخیصی (P=0.036) تاثیر معنی داری داشته است. به طور کلی, نتایج پژوهش حاضر حاکی از بهبود بهره هوشی, زمان واکنش و زمان حرکت نوجوانان در نتیجه انجام بازی های رایانه ای بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دلبری، مسعود، محمدزاده، حسن، و دلبری، محمود. (1388). تاثیر بازی رایانه ای بر بهره هوشی, زمان واکنش و زمان حرکت نوجوانان. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(1)، 135-145. SID. https://sid.ir/paper/159570/fa

Vancouver: کپی

دلبری مسعود، محمدزاده حسن، دلبری محمود. تاثیر بازی رایانه ای بر بهره هوشی, زمان واکنش و زمان حرکت نوجوانان. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1388؛-(1):135-145. Available from: https://sid.ir/paper/159570/fa

IEEE: کپی

مسعود دلبری، حسن محمدزاده، و محمود دلبری، “تاثیر بازی رایانه ای بر بهره هوشی, زمان واکنش و زمان حرکت نوجوانان،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 1، pp. 135–145، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159570/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button