مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,018
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جایگاه مبتدا درفارسی برپایه برنامه کمینه گرا

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 18

چکیده

 زمان[spec TP]  را جایگاه آن چیزی می داند که از آن به عنوان مبتدای پس زمینه (backround topic) یاد می کند, در حالی که این جایگاه از نظر هگمن و گوئرون جایگاه فاعل است. تفاوت دوم آن که در فرضیه انشقاق گروه متمم-ساز پیشنهادی هگمن و گوئرون در فاصله بین گروه متمم ساز و گروه تصریف یا گروه زمان دو فرافکن بیشینه مبتدا وجود دارد که فرافکن مبتدای پایین تر خاصیت بازگشتی (recursive) دارد, در حالی که در تحلیل کریمی تنها یک فرافکن بیشینه نقشی مبتدا وجود دارد. بر این اساس, طبق تحلیل کریمی در جملات دارای دو مبتدا, مبتدای جدید (shifted topic) در جایگاه شاخص گروه مبتدا و دیگری در جایگاه شاخص گروه زمان قرار دارند, در حالی که طبق تحلیل هگمن و گوئرون هر یک از سازه های مبتدا در یکی از دو جایگاه شاخص گروه مبتدا واقع می شود. در این مقاله با استفاده از حرکت گروه های اسمی نا مشخص (non-specific) در ساخت های دارای سازه تاکیدی و نیز تطابق آن با فعل نشان خواهیم داد که تحلیل هگمن و گوئرون از کفایت بیشتری برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    درزی، علی، و مهدی بیرقدار، راضیه. (1389). بررسی جایگاه مبتدا درفارسی برپایه برنامه کمینه گرا. پژوهش های زبان شناسی (مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان)، 2(1)، 1-18. SID. https://sid.ir/paper/160339/fa

    Vancouver: کپی

    درزی علی، مهدی بیرقدار راضیه. بررسی جایگاه مبتدا درفارسی برپایه برنامه کمینه گرا. پژوهش های زبان شناسی (مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان)[Internet]. 1389؛2(1):1-18. Available from: https://sid.ir/paper/160339/fa

    IEEE: کپی

    علی درزی، و راضیه مهدی بیرقدار، “بررسی جایگاه مبتدا درفارسی برپایه برنامه کمینه گرا،” پژوهش های زبان شناسی (مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان)، vol. 2، no. 1، pp. 1–18، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/160339/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button