مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

934
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی باورهای معلمان درباره نقش دستور زبان در مدارس دولتی و موسسات آموزش زبان خصوصی

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 38

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی باورهای معلمان زبان انگلیسی درباره نقش دستور زبان در تدریس زبان انگلیسی در مدارس دولتی و موسسات خصوصی آموزش زبان می باشد. داده های پژوهش توسط پرسشنامه تهیه شده توسط برجس و اترینگتون (2002) جمع آوری گشت. این پرسشنامه شامل دو بخش اصلی و یازده زیر مجموعه فرعی می باشد. بخش اول در ارتباط با رویکردهای تدریس دستور زبان و بخش دوم مرتبط با مشکلات معلمان و زبان آموزان با دستور زبان می باشد. روش آماری استفاده شده آزمون تی مستقل بوده که به وسیله آن تفاوت بین باورهای معلمان در مدارس دولتی و موسسات آموزش زبان خصوصی بررسی گشت. پاسخ های جمع آوری شده از 117 معلم زبان انگلیسی از هر دو محیط آموزشی حاکی از این است که معلمان هر دو گروه به نقش و اهمیت دستورزبان در کل فرآیند زبان آموزی اعتقاد دارند. مع ذالک باورهای آنها در سه مورد دارای تفاوت معنی دار می باشد: آموزش صریح دستور زبان, نقش آموزش در مقابل در معرض قرار گرفتن و ارایه دستور زبان از طریق متون ساده نشده.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بالغی زاده، ساسان، و فرشچی، سپیده. (1388). بررسی باورهای معلمان درباره نقش دستور زبان در مدارس دولتی و موسسات آموزش زبان خصوصی. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 52(212)، 17-38. SID. https://sid.ir/paper/160437/fa

    Vancouver: کپی

    بالغی زاده ساسان، فرشچی سپیده. بررسی باورهای معلمان درباره نقش دستور زبان در مدارس دولتی و موسسات آموزش زبان خصوصی. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1388؛52(212):17-38. Available from: https://sid.ir/paper/160437/fa

    IEEE: کپی

    ساسان بالغی زاده، و سپیده فرشچی، “بررسی باورهای معلمان درباره نقش دستور زبان در مدارس دولتی و موسسات آموزش زبان خصوصی،” مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 52، no. 212، pp. 17–38، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/160437/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا