مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,008
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

964
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان مقطع ابتدایی مبتلا به ناتوانی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 117

چکیده

 هدف مطالعه, بررسی نقش باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری بود. روش این پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی دختر و پسر دارای ناتوانی های یادگیری شهر اردبیل در سال تحصیلی 94-1393 بوده است. نمونه این پژوهش 60 نفر از دانش آموزان دختر و پسر با ناتوانی یادگیری بودند که از میان مراجعه-کنندگان به مرکز مشکلات ویژه یادگیری شهرستان اردبیل به صورت نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها, از مقیاس خودکارآمدی عمومی شرر و همکاران و مقیاس انگیزه پیشرفت هرمنس و مقیاس اضطراب امتحان اهواز استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که خودکارآمدی (P<0.01) و انگیزه پیشرفت (P<0.05) برای پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان با ناتوانی یادگیری معنادار هستند. این نتایج بیان می کند که با تقویت باورهای خودکارآمدی و افزایش انگیزه پیشرفت, اضطراب امتحان این دانش آموزان کاهش می یابد. این نتایج می تواند تلویحات مهمی در زمینه آموزش و خدمات مشاوره ای این دانش آموزان داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علایی، رقیه، علایی خرایم، رقیه، و قدم پور، عزت اله. (1396). نقش باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان مقطع ابتدایی مبتلا به ناتوانی یادگیری. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 18(3 (پیاپی 69) )، 109-117. SID. https://sid.ir/paper/163563/fa

    Vancouver: کپی

    علایی رقیه، علایی خرایم رقیه، قدم پور عزت اله. نقش باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان مقطع ابتدایی مبتلا به ناتوانی یادگیری. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1396؛18(3 (پیاپی 69) ):109-117. Available from: https://sid.ir/paper/163563/fa

    IEEE: کپی

    رقیه علایی، رقیه علایی خرایم، و عزت اله قدم پور، “نقش باورهای خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت در پیش بینی اضطراب امتحان دانش آموزان مقطع ابتدایی مبتلا به ناتوانی یادگیری،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 18، no. 3 (پیاپی 69) ، pp. 109–117، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163563/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button