مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,091
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

990
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روابط ساختاری پیوند با مدرسه و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان دبستانی: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 121

چکیده

 هدف پژوهش, آزمون نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین پیوند با مدرسه و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان بود. روش تحقیق همبستگی به روش معادلات ساختاری بود. شرکت کنندگان پژوهش 181 دانش آموز پسر و دختر پایه چهارم, پنجم و ششم دبستان بودند که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی (سواری, 1390), پیوند با مدرسه (رضایی شریف و همکاران, 1393) و خودکارآمدی تحصیلی (جینکس و مورگان, 1999) بود. آزمون مسیرهای مستقیم و غیرمستقیم مدل پژوهش, با استفاده از روش های مدل معادلات ساختاری انجام گرفت. یافته ها نشان داد که ضریب مسیر پیوند با مدرسه به خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی معنادار است, همچنین مسیر خودکارآمدی به اهمال کاری نیز معنادار بود (001/0 P<). پیوند با مدرسه و اهمال کاری تحصیلی به ترتیب پیشایند و پیامد خودکارآمدی در دانش آموزان هستند (05/0P<). همچنین, یافته ها نشان داد که خودکارآمدی میانجیگر معنی دار رابطه پیوند با مدرسه به اهمال کاری تحصیلی است (05/0P<). یافته های این پژوهش می تواند برای مشاوران مدارس, روان شناسان تربیتی و معلمین در کاهش مشکلات اهمال کاری دانش آموزان کمک کننده باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری هرندی، رضا، ستایشی اظهری، محمد، و فضل الهی قمیشی، سیف اله. (1398). روابط ساختاری پیوند با مدرسه و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان دبستانی: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 20(3 (پیاپی 77) )، 110-121. SID. https://sid.ir/paper/163581/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری هرندی رضا، ستایشی اظهری محمد، فضل الهی قمیشی سیف اله. روابط ساختاری پیوند با مدرسه و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان دبستانی: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1398؛20(3 (پیاپی 77) ):110-121. Available from: https://sid.ir/paper/163581/fa

    IEEE: کپی

    رضا جعفری هرندی، محمد ستایشی اظهری، و سیف اله فضل الهی قمیشی، “روابط ساختاری پیوند با مدرسه و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان دبستانی: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 20، no. 3 (پیاپی 77) ، pp. 110–121، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163581/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button