مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,078
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,665
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش به شیوه رویکرد هیجان مدار بر صمیمیت زوجین

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 83

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش به شیوه رویکرد هیجان مدار بر صمیمیت زوجین بود. این پژوهش به روش نیمه تجربی و با طرح پیش آزمون ـ پس آزمون و گروه آزمایش و کنترل اجرا شد. جامعه آماری پژوهش, کلیه والدین دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه شهر بندرعباس در سال تحصیلی 93-1392 بودند. از میان 185 زوج متقاضی شرکت کننده, تعداد 97 زوج که نمره پایینی در پرسشنامه مولفه های عشق اخذ کرده بودند, با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب گردیدند. سپس, 40 زوج به صورت تصادفی انتخاب شدند که در دو گروه آزمایش (20 زوج) و گروه گواه (20 زوج) قرار گرفتند. ابزار این پژوهش, پرسشنامه عشق مثلثی یا مولفه های عشق (استرنبرگ, 1997) به همراه اطلاعات جامعه شناختی آزمودنی ها بود. داده ها با استفاده از آزمون های آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که آموزش به شیوه رویکرد هیجان مدار بر میزان صمیمیت زوج ها اثر مثبت و معناداری دارد (P<0.05). نتیجه آنکه آموزش به شیوه رویکرد هیجان مدار می تواند در افزایش میزان صمیمیت زوج ها مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قادری، زهرا، رفاهی، ژاله، و باغبان، محمد. (1394). تاثیر آموزش به شیوه رویکرد هیجان مدار بر صمیمیت زوجین. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 16(2 (پیاپی 60))، 77-83. SID. https://sid.ir/paper/163626/fa

    Vancouver: کپی

    قادری زهرا، رفاهی ژاله، باغبان محمد. تاثیر آموزش به شیوه رویکرد هیجان مدار بر صمیمیت زوجین. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1394؛16(2 (پیاپی 60)):77-83. Available from: https://sid.ir/paper/163626/fa

    IEEE: کپی

    زهرا قادری، ژاله رفاهی، و محمد باغبان، “تاثیر آموزش به شیوه رویکرد هیجان مدار بر صمیمیت زوجین،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 16، no. 2 (پیاپی 60)، pp. 77–83، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163626/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button