مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

639
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

824
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تعدیلی افسردگی و اهمال کاری در تاثیر خوددلسوزی بر عملکرد اجتماعی- انطباقی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 101

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی نقش تعدیلی افسردگی و اهمال کاری در تاثیر خوددلسوزی بر عملکرد اجتماعی- انطباقی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه بود. طرح پژوهش توصیفی از نوع رابطه ای بود. نمونه پژوهش شامل 288 نفر از دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر نوشهر به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. از پرسشنامه های خوددلسوزی (نف, 2003), افسردگی (بک, 1968), اهمال کاری (تاکمن, 1991) و عملکرد اجتماعی- انطباقی (اسپنس و همکاران, 2002) برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. نتایج نشان داد, خوددلسوزی بر عملکرد اجتماعی- انطباقی تاثیر معنادار ندارد. افسردگی بر عملکرد اجتماعی- انطباقی تاثیر معنادار دارد و اهمال کاری بر عملکرد اجتماعی- انطباقی تاثیر معنادار دارد (P£0.05). نتایج رگرسیون سلسله مراتبی نشان داد که افسردگی و اهمال کاری نقش تعدیلی در تاثیر خوددلسوزی بر عملکرد اجتماعی- انطباقی دارد. بنابراین می توان بیان کرد که با کاهش نشانه های افسردگی و اهمال کاری می توان عملکرد اجتماعی- انطباقی دانش آموزان را بهبود بخشید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گل پور، رضا، و ترخان، مرتضی. (1396). نقش تعدیلی افسردگی و اهمال کاری در تاثیر خوددلسوزی بر عملکرد اجتماعی- انطباقی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 18(4 (پیاپی 70) )، 92-101. SID. https://sid.ir/paper/163697/fa

    Vancouver: کپی

    گل پور رضا، ترخان مرتضی. نقش تعدیلی افسردگی و اهمال کاری در تاثیر خوددلسوزی بر عملکرد اجتماعی- انطباقی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1396؛18(4 (پیاپی 70) ):92-101. Available from: https://sid.ir/paper/163697/fa

    IEEE: کپی

    رضا گل پور، و مرتضی ترخان، “نقش تعدیلی افسردگی و اهمال کاری در تاثیر خوددلسوزی بر عملکرد اجتماعی- انطباقی در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 18، no. 4 (پیاپی 70) ، pp. 92–101، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163697/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا