مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,425
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,455
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش درمان مبتنی بر شفقت بر خودپنداره و ابراز وجود دانش آموزان دختر دوره اول دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر آموزش درمان مبتنی بر شفقت بر خودپنداره و ابراز وجود دانش آموزان دختر شهر اصفهان بود. روش مورد استفاده در این پژوهش, نیمه آزمایشی, از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود و جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دختر 13 تا 16 ساله در سال 1394- 1395 بودند. به همین منظور 30 نفر از دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و با گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) قرار گرفتند و گروه آزمایش در 8 جلسه, آموزش درمان مبتنی بر شفقت را دریافت کردند. شرکت کنندگان پرسشنامه های خودپنداره (راجرز, 1975) و ابراز وجود (راتوس, 1973) را پیش از مداخله, پس از آن و یک ماه بعد از آن (مطالعه پیگیری) پاسخ دادند. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد آموزش درمان مبتنی بر شفقت بر خودپنداره دانش آموزان دختر اثر معنی داری ندارد. ولی بر ابراز وجود دانش آموزان دختر اثر معناداری دارد (P<0.05). این نتیجه در دوره پیگیری نیز تداوم نیافته بود. با توجه به نتایج پژوهش, می توان گفت آموزش درمان مبتنی بر شفقت باعث افزایش ابراز وجود دانش آموزان دختر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاریان، حدیثه، و خیاطان، فلور. (1397). تاثیر آموزش درمان مبتنی بر شفقت بر خودپنداره و ابراز وجود دانش آموزان دختر دوره اول دبیرستان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 19(1 (پیاپی 71) )، 26-36. SID. https://sid.ir/paper/163819/fa

    Vancouver: کپی

    غفاریان حدیثه، خیاطان فلور. تاثیر آموزش درمان مبتنی بر شفقت بر خودپنداره و ابراز وجود دانش آموزان دختر دوره اول دبیرستان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1397؛19(1 (پیاپی 71) ):26-36. Available from: https://sid.ir/paper/163819/fa

    IEEE: کپی

    حدیثه غفاریان، و فلور خیاطان، “تاثیر آموزش درمان مبتنی بر شفقت بر خودپنداره و ابراز وجود دانش آموزان دختر دوره اول دبیرستان،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 19، no. 1 (پیاپی 71) ، pp. 26–36، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163819/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button