مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

675
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش الگوی چند محوری بر رفتار کارآفرینانه دانش آموزان دختر سال سوم مقطع متوسطه دوم (دبیرستان)

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 120

کلیدواژه

دانش آموزان دختر سال سوم مقطع متوسطه دوم (دبیرستان)Q2

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش الگوی چند محوری انتخاب شغل شفیع آبادی بر رفتار کارآفرینانه دانش آموزان دختر سال سوم مقطع متوسطه دوم (دبیرستان) شهرستان مرودشت بود. روش پژوهش حاضر دوگروهی و به صورت نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و گروه کنترل بوده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان سال سوم دبیرستان دخترانه هاجر شهرستان مرودشت بودند. از بین 200 نفر دانش آموزانی که در پرسشنامه رفتار کارآفرینانه (فکری, شفیع آبادی, نورانی پور و احقر, 1391) نمره کمتر از 10 (کمتر از میانگین) کسب کرده بودند به صورت تصادفی 30 نفر انتخاب و به تصادف در دو گروه کنترل و آزمایش جایگزین شدند. گروه آزمایش 8 جلسه 1.5 ساعته آموزش بر اساس الگوی چند محوری آموزش دریافت کردند و در گروه گواه مداخله ای صورت نگرفت. پس آزمون اجرا شد و داده ها با استفاده آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس) تجزیه وتحلیل شدند. نتایج نشان داد که آموزش الگوی چند محوری بر رفتار کارآفرینانه و ابعاد آن (تصمیم گیری, شناخت فرصت ها, تعیین ساختار, تعیین منابع و شرایط و تعیین اهداف و راهبردها) تاثیر مثبت (معنی داری) (P<0.05) دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطانیان شیرازی، سمیرا، و فکری، کاترین. (1396). اثربخشی آموزش الگوی چند محوری بر رفتار کارآفرینانه دانش آموزان دختر سال سوم مقطع متوسطه دوم (دبیرستان). دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 18(2 (پیاپی 68) )، 111-120. SID. https://sid.ir/paper/163940/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانیان شیرازی سمیرا، فکری کاترین. اثربخشی آموزش الگوی چند محوری بر رفتار کارآفرینانه دانش آموزان دختر سال سوم مقطع متوسطه دوم (دبیرستان). دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1396؛18(2 (پیاپی 68) ):111-120. Available from: https://sid.ir/paper/163940/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا سلطانیان شیرازی، و کاترین فکری، “اثربخشی آموزش الگوی چند محوری بر رفتار کارآفرینانه دانش آموزان دختر سال سوم مقطع متوسطه دوم (دبیرستان)،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 18، no. 2 (پیاپی 68) ، pp. 111–120، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163940/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button