مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,009
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,376
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مولفه های هوش معنوی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان

صفحات

 صفحه شروع 74 | صفحه پایان 81

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر اثربخشی آموزش هوش معنوی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم می باشد, این پژوهش از نوع پژوهش شبه آزمایشی با گروه های آزمایش و کنترل است, جامعه آماری کلیه دانش آموزان پسر سال سوم مقطع دوم متوسطه شهرستان دلفان در نیمسال دوم سال تحصیلی 1394-1393 بود. در این پژوهش تعداد 36 دانش آموز از دبیرستان پسرانه شبانه روزی شهدای شهرک امام (ره) بصورت نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جای گرفتند. پس از تعیین حجم نمونه گروه های آزمایش و کنترل. در مرحله پیش آزمون معدل نیمسال اول سال تحصیلی 1394-1393 دو گروه از مدیریت دبیرستان اخذ گردید, سپس طی 8 جلسه بر اساس پروتکل آموزشی هادی تبار و همکاران (1390) به آزمودنی های گروه آزمایش هوش معنوی آموزش داده شد. پس از اتمام آموزش, نتایج حاصل از مقایسه میانگین پس آزمون گروه ها با تحلیل کوواریانس نشان داد تفاوت معناداری بین پس آزمون گروه کنترل و آزمایش وجود دارد و از آنجا که نمره پس آزمون گروه آزمایش افزایش را نشان می دهد, بنابراین می توان چنین عنوان نمود که آموزش مولفه های هوش معنوی بر پیشرفت تحصیلی فرزندان تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منصوری، رضا، آل بهبهانی، مرجان، اسمعیلی، زهره، و امجدیان، فرزانه. (1395). اثربخشی آموزش مولفه های هوش معنوی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 7(ویژه نامه)، 74-81. SID. https://sid.ir/paper/228953/fa

    Vancouver: کپی

    منصوری رضا، آل بهبهانی مرجان، اسمعیلی زهره، امجدیان فرزانه. اثربخشی آموزش مولفه های هوش معنوی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1395؛7(ویژه نامه):74-81. Available from: https://sid.ir/paper/228953/fa

    IEEE: کپی

    رضا منصوری، مرجان آل بهبهانی، زهره اسمعیلی، و فرزانه امجدیان، “اثربخشی آموزش مولفه های هوش معنوی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع دبیرستان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 7، no. ویژه نامه، pp. 74–81، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228953/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button