Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

589
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

710
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

"تولدی دیگر": مطالعه کیفی پدیده ی نوظهور صنایع دستی مدرن در عصر شبکه ها

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 229

چکیده

 مقالة حاضر مطالعه ای اکتشافی در خصوص پدیدة نوظهور در صنایع دستی مدرن در عصر شبکه ها در ایران است. در این مقاله به دنبال پاسخ به این پرسش هستیم که پدیدة نوظهور در صنایع دستی مدرن که خالقان آنها, آن را برند می نامند چیست و چه ابعادی دارد؟ بدین منظور توصیف دقیق و جامعی که حاصل مطالعة طولی و مشاهدة مشارکتی سه ساله به روش مردم نگاری مجازی بر روی بیش از هفتصد برند صنایع دستی مدرن فعال در فضای مجازی است ارائه داده ایم. این توصیف جامع شامل چند بخش است. ابتدا در مورد شروع و روند شکل گیری هستة اولیة برندهای صنایع دستی در شبکة اجتماعی فیسبوک به عنوان مکان بازار و پس از آن انتقال به فضای اینستاگرام و تلگرام توضیح داده شد. سپس به شکل گیری بازار شبکه ای صنایع دستی مدرن که اجزای آن شامل خالقان برندها, دنبال کنندگان و مصرف کنندگان برندها, فروشگاه ها و گالری های مدرن صنایع دستی, وبگاه های عرضة محصولات برندها در داخل و خارج از کشور, نمایشگاه ها, خیریه ها و جشنواره ها پرداخته شد و در نهایت حوزة فعالیت و نام برندهای صنایع دستی مدرن ذکر گردید. نتایج مطالعة حاضر نشان میدهد که موج چهارم اقبال به صنایع دستی در قالب پدیدة نوظهور در صنایع دستی مدرن, محصول گسترش و فراگیری شبکه های اجتماعی است. این پدیدة جدید با کنش اقتصادی جوانان به خصوص زنان شکل گرفته و توسعه یافته است و این برندها شکلی از کارآفرینی هنری بر مبنای شبکه های اجتماعی هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریعتی، سارا، و شفیعی، زینب. (1397). "تولدی دیگر": مطالعه کیفی پدیده ی نوظهور صنایع دستی مدرن در عصر شبکه ها. جامعه شناسی هنر و ادبیات (نامه علوم اجتماعی)، 10(1 )، 189-229. SID. https://sid.ir/paper/164096/fa

    Vancouver: کپی

    شریعتی سارا، شفیعی زینب. "تولدی دیگر": مطالعه کیفی پدیده ی نوظهور صنایع دستی مدرن در عصر شبکه ها. جامعه شناسی هنر و ادبیات (نامه علوم اجتماعی)[Internet]. 1397؛10(1 ):189-229. Available from: https://sid.ir/paper/164096/fa

    IEEE: کپی

    سارا شریعتی، و زینب شفیعی، “"تولدی دیگر": مطالعه کیفی پدیده ی نوظهور صنایع دستی مدرن در عصر شبکه ها،” جامعه شناسی هنر و ادبیات (نامه علوم اجتماعی)، vol. 10، no. 1 ، pp. 189–229، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164096/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا