مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,474
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روشی برای حل مساله جدول برنامه هفتگی مدارس با استفاده از رویکرد تجزیه در برنامه ریزی ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 برنامه ریزی مدارس یکی از دغدغه های مدیران و حتی دبیران در ابتدای سال تحصیلی است. در مقاله حاضر با استفاده از برنامه ریزی ریاضی این مساله مدل شده است. به دلیل تعداد بسیار بالای متغیر های 0 و 1 مساله, یک مساله NP-complete است و مدل سازی عادی چندان عملی نخواهد بود. سه تکه (تجزیه) کردن مساله می تواند راه حل مناسبی برای غلبه براین مشکل باشد. در تکه (فاز) اول این مدل تعیین می شود که هر دبیر در چه روزهایی باید در این مدرسه باشد و در فاز دوم تعیین می شود که دبیر در هر یک از این روزهای تعیین شده چه درسی را باید به چه کلاسی بدهد و در فاز سوم تعیین می شود که این دروس تعیین شده در هر روز برای هر کلاس در چه ساعتی باید توسط دبیر مربوط تدریس شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وحیدی منفرد، امین، و علی احمدی، علیرضا. (1392). روشی برای حل مساله جدول برنامه هفتگی مدارس با استفاده از رویکرد تجزیه در برنامه ریزی ریاضی. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)، 10(4 (پیاپی 39))، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/164647/fa

    Vancouver: کپی

    وحیدی منفرد امین، علی احمدی علیرضا. روشی برای حل مساله جدول برنامه هفتگی مدارس با استفاده از رویکرد تجزیه در برنامه ریزی ریاضی. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)[Internet]. 1392؛10(4 (پیاپی 39)):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/164647/fa

    IEEE: کپی

    امین وحیدی منفرد، و علیرضا علی احمدی، “روشی برای حل مساله جدول برنامه هفتگی مدارس با استفاده از رویکرد تجزیه در برنامه ریزی ریاضی،” تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)، vol. 10، no. 4 (پیاپی 39)، pp. 1–9، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164647/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button