مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,984
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای منطق الطیر بر اساس ساحت های شش گانه تربیتی

نویسندگان

ناصری تازه شهری ناصر | ترکاشوند سینا | محمدی پویا (بیجنوند) فرامرز | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 212

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای منطق الطیر عطار بر اساس ساحت های تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به روش تحلیل محتوای کیفی و مفهومی صورت پذیرفته است. بدین منظور, ابتدا مولفه های سند تحول بنیادین در هر یک از ساحت های تربیتی تبیین شده است؛ بدین صورت که برای ساحت تربیت اعتقادی- عبادی 43 مولفه, برای ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی 15 مولفه, برای ساحت تربیت زیستی و بدنی 4 مولفه, برای ساحت تربیت زیبایی شناختی و هنری 7 مولفه, برای ساحت تربیت اقتصادی و حرفه ای 7 مولفه و برای ساحت تربیت علمی و فناوری 6 مولفه تبیین شد و سپس منطق الطیر عطار نیشابوری بر اساس این مولفه ها تحلیل شد. یافته ها نشان داد که ارتباط زیادی بین ساحت های تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منطق الطیر عطار, به عنوان یکی از ارزشمندترین متون اسلامی- عرفانی, وجود دارد و منطق الطیر سرشار از مباحثی است که کل وجود انسان را مورد خطاب قرار داده است و تربیت همه جانبه انسان را شامل می شود و هیچ جنبه ای از وجود انسانی را فروگذار نکرده است؛ پس منبعی این چنین ارزشمند باید در بطن فرایند تعلیم و تربیت و بالأخص اسناد بنیادی نظام تعلیم و تربیت که زمینه ساز تحولی عظیم در کل جامعه است, گنجانده شود و از رهنمودهای آن برای پر ثمر نمودن تحولات آموزشی بهره برده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ناصری تازه شهری، ناصر، ترکاشوند، سینا، و محمدی پویا (بیجنوند)، فرامرز. (1395). تحلیل محتوای منطق الطیر بر اساس ساحت های شش گانه تربیتی. پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی)، 8(31)، 187-212. SID. https://sid.ir/paper/165314/fa

    Vancouver: کپی

    ناصری تازه شهری ناصر، ترکاشوند سینا، محمدی پویا (بیجنوند) فرامرز. تحلیل محتوای منطق الطیر بر اساس ساحت های شش گانه تربیتی. پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی)[Internet]. 1395؛8(31):187-212. Available from: https://sid.ir/paper/165314/fa

    IEEE: کپی

    ناصر ناصری تازه شهری، سینا ترکاشوند، و فرامرز محمدی پویا (بیجنوند)، “تحلیل محتوای منطق الطیر بر اساس ساحت های شش گانه تربیتی،” پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی)، vol. 8، no. 31، pp. 187–212، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/165314/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button