مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

386
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارت های اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 86

چکیده

 این مطالعه که با بهره گیری از فرضیه ی «بار درگیری ذهنی» و از سوی هالستاین و لوفر (2001) مطرح شده است, تلاش می کند تا تأثیر بار درگیری برانگیخته با تمرین را در میزان یادسپاری عبارات اصطلاحی, از سوی فراگیران زبان انگلیسی, بررسی کند. برای این منظور, 60 نفر از فراگیران زن زبان انگلیسی از آموزشگاه زبانی در شهر تهران, در این مطالعه شرکت کردند. پانزده اصطلاح از طریق تمریناتی که سطوح مختلفی از درگیری بار ذهنی را طلب می کرد, به سه گروه از فراگیران آموزش داده شد. این تمرینات شامل تمرین درک مطلب, تمرین پر کردن جای خالی و نگارش بود. سپس, میزان یادسپاری این عبارات اصطلاحی از طریق دو پس آزمون اولیه و متأخر سنجیده شد. نتایج, رابطه ی مستقیمی را بین یادگیری برانگیخته با تمرین و یادسپاری اصطلاحات از سوی اعضا نشان داد. همچنین, یافته ها نشان داد که یادسپاری در تمرینات نگارش بالاترین, در تمرینات پر کردن جای خالی متوسط و در تمرینات درک مطلب کم ترین میزان را داشت. این مطالعه فوایدی برای تحلیل, آموزش و طراحی تمرینات دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری نویسی، رضا، محمدحسین پور، رسول، و سربندی فراهانی، مریم. (1398). تأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارت های اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی. جستارهای زبانی، 10(6 (پیاپی 54) )، 55-86. SID. https://sid.ir/paper/166102/fa

    Vancouver: کپی

    باقری نویسی رضا، محمدحسین پور رسول، سربندی فراهانی مریم. تأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارت های اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی. جستارهای زبانی[Internet]. 1398؛10(6 (پیاپی 54) ):55-86. Available from: https://sid.ir/paper/166102/fa

    IEEE: کپی

    رضا باقری نویسی، رسول محمدحسین پور، و مریم سربندی فراهانی، “تأثیر بار درگیری ذهنی بر میزان یادسپاری عبارت های اصطلاحی از سوی فراگیران زبان انگلیسی،” جستارهای زبانی، vol. 10، no. 6 (پیاپی 54) ، pp. 55–86، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166102/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button