مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

937
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثر ترتیب ارائه تمرین جسمانی و تمرین ذهنی با آرایش قالبی و تصادفی بر عملکرد و یادگیری تکنیک های منتخب فوتبال

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 32

چکیده

 تحقیق حاضر به منظور مقایسه اثر ترتیب ارائه تمرین جسمی و ذهنی با آرایش قالبی و تصادفی بر عملکرد و یادگیری تکنیک های منتخب فوتبال صورت گرفت.در این تحقیق تعداد 144 بازیکن رده سنی 9-12 سال مدارس فوتبال منطقه یک آموزش و پرورش تهران بر اساس نمونه گیری در دسترس و بر اساس میزان قابلیت تصویر سازی ذهنی انتخاب شدند؛ سپس بر اساس نمونه گیری تصادفی در 12 گروه قرار گرفتند. گروه های دوازده گانه با آرایش قالبی, تصادفی و ترکیب تمرین ذهنی و جسمی در گروه های مختلف قرار داده شدند. تکالیف مورد نظر شامل: پاس بغل پا, شوت, ضربه هوائی با پا, ضربه سر و کنترل بغل پا بود. از بین 21 تکنیک فوتبال و بر اساس اولویت انتخاب شده و مراحل ساخت آزمون ارزیابی صورت گرفت. پس از تعیین اعتبار ضمن تدوین, پایائی و عینیت شاخص های نهائی برای تکنیک ها, برنامه آموزش هر گروه مشخص و پیش آزمون گروه های دوازده گانه به عمل آمد. پس از 14 جلسه تمرین, آزمون اکتساب و 72 ساعت پس از آن آزمون یادداری انجام شد, کلیه مراحل اجرای آزمودنی ها توسط دو دستگاه دوربین فیلمبرداری شده و بر اساس شاخص های تعیین شده توسط پنج آزمونگر مورد ارزیابی قرار گرفت. داده های به دست آمده با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی دانکن تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان داد, در مرحله اکتساب و یادداری, گروه های تمرین ترکیبی جسمی و ذهنی نسبت به گروه هائی که تمرین جسمی یا ذهنی انجام داده بودند به طور معنی داری بهتر بودند (P£0.05) در مرحله اکتساب اجرای گروه های تمرین قالبی و ترکیب قالبی-تصادفی به طور معنی داری بهتر از سایر گروه ها بود (P£0.05) من اینکه این مساله در یادگیری برعکس بوده است. بالاخره هم در یادداری و هم در اکتساب تقدم تمرین ذهنی باعث اجرای بهتر در آن مرحله بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فارسی، علیرضا، فولادیان، جواد، و سهرابی، مهدی. (1388). مقایسه اثر ترتیب ارائه تمرین جسمانی و تمرین ذهنی با آرایش قالبی و تصادفی بر عملکرد و یادگیری تکنیک های منتخب فوتبال. پژوهش در علوم ورزشی، -(23 (ویژه رفتار حرکتی))، 13-32. SID. https://sid.ir/paper/484018/fa

    Vancouver: کپی

    فارسی علیرضا، فولادیان جواد، سهرابی مهدی. مقایسه اثر ترتیب ارائه تمرین جسمانی و تمرین ذهنی با آرایش قالبی و تصادفی بر عملکرد و یادگیری تکنیک های منتخب فوتبال. پژوهش در علوم ورزشی[Internet]. 1388؛-(23 (ویژه رفتار حرکتی)):13-32. Available from: https://sid.ir/paper/484018/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا فارسی، جواد فولادیان، و مهدی سهرابی، “مقایسه اثر ترتیب ارائه تمرین جسمانی و تمرین ذهنی با آرایش قالبی و تصادفی بر عملکرد و یادگیری تکنیک های منتخب فوتبال،” پژوهش در علوم ورزشی، vol. -، no. 23 (ویژه رفتار حرکتی)، pp. 13–32، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/484018/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button