مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر حالات برابرنهاده بر یادسپاری واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 120

چکیده

 هدف از این مطالعه شبه تجربی, بررسی تاثیر پنج حالت مختلف برابرنهاده (تمام برابرنهاده, استنباط-برابرنهاده-برابرنهاده, برابرنهاده- بازیابی-برابرنهاده, استنباط-برابرنهاده-بازیابی-برابرنهاده, برابرنهاده - بازیابی- برابرنهاده- بازیابی) بر یادسپاری واژگان زبان انگلیسی است بدین منظور, 140 دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی انتخاب شدند. آزمودنی ها به صورت تصادفی در یکی از حالات برابرنهاده قرار گرفتند. آزمودنی ها می بایست یک متن خواندنی انگلیسی را می خواندند. در متن خواندنی, پنج واژه هدف قرار داشت که برابرنهاده هر واژه بر اساس حالات مختلف 2 یا 3 مرتبه در حاشیه متن آورده شد. برای مثال, در حالت استنباط-برابرنهاده-بازیابی-برابرنهاده, انتظار می رفت که آزمودنی ها معنی واژگان هدف را در اولین مرتبه استنباط کنند, در مرتبه دوم, برابرنهاده واژگان در حاشیه متن آورده شد, در مرتبه سوم, انتظار می رفت که آزمودنی ها معنی واژگان هدف را به یاد آوردند, و در آخرین مرتبه, برابرنهاده واژگان برای دومین بار در حاشیه متن آورده شد. برای اطمینان از توجه آزمودنی ها به درک مطلب متن, یک آزمون درک مطلب چند گزینه ای در پایان گرفته شد. پس از چهار هفته, دو آزمون واژگان (یک آزمون یادسپاری صورت و یک آزمون یادسپاری معنی) به عنوان پس آزمون های تاخیری گرفته شدند. نتایج آزمون تحلیل واریانس چند متغیری یک سویه و آزمون تعقیبی شفی نشان داد که گروه برابرنهاده-بازیابی-برابرنهاده-بازیابی به طور معناداری بهتر از گروه های دیگر در دو پس آزمون تاخیری (یادسپاری صورت و معنی واژگان) عمل کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانش، طیبه، و فروردین، محمدتقی. (1396). تاثیر حالات برابرنهاده بر یادسپاری واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. جستارهای زبانی، 8(3 (38))، 95-120. SID. https://sid.ir/paper/166114/fa

    Vancouver: کپی

    دانش طیبه، فروردین محمدتقی. تاثیر حالات برابرنهاده بر یادسپاری واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی. جستارهای زبانی[Internet]. 1396؛8(3 (38)):95-120. Available from: https://sid.ir/paper/166114/fa

    IEEE: کپی

    طیبه دانش، و محمدتقی فروردین، “تاثیر حالات برابرنهاده بر یادسپاری واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی،” جستارهای زبانی، vol. 8، no. 3 (38)، pp. 95–120، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166114/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button