Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,000
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

750
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مبانی نظری فراگیر محوری در روش های آموزش زبان خارجی

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 148

چکیده

 در این مقاله به بررسی مبانی نظری فراگیر محوری در روش های آموزش زبان خارجی می پردازیم و سعی خواهیم کرد جوابی برای این پرسش که چگونه علم آموزش زبان های خارجی از معلم محوری به فراگیر محوری رسید, بیابیم. توصیه بر فراگیر محوری در کلاس زبان خارجی, امری است که بر آن تاکید می شود, ولی شاید در عمل خیلی رعایت نشود. روش های آموزش زبان های خارجی در قرن بیستم کاملا متاثر از روان شناسی, پداگوژی و آندراگوژی هستند. روان شناسی رفتارگرا (اسکینر) و زبان شناسی ساخت گرا مبانی نظری روش شنیداری-گفتاری بودند, به همین جهت فراگیر به تقلید سریع و خودکار از الگوهای معلم می پرداخت. در روش سمعی- بصری ساخت یکپارچه, با دادن اختیار به فراگیر در تولید جملات جدید, یک گام به فراگیر محوری نزدیک می شویم. نظریه خلاقیت زبانی و نظریه توانش و کنش زبانی چامسکی, به طور غیر مستقیم بر روش های آموزش زبان های خارجی تاثیر گذاشت. در روش ارتباطی, فراگیر در تولید کنش های گفتاری مختلف فعالیت دارد و در فرایند آموزش با معلم همکاری بیشتری می کند. در روش آموزش گروهی به اصول آندراگوژی در آموزش زبان خارجی توجه شده است و معلم به عنوان مشاور فراگیر بزرگسال در نظر گرفته می شود. در سیر تحول جایگاه فراگیر بزرگسال یا خردسال در روش های آموزش زبان های خارجی در قرن گذشته, به بررسی تحولات روان شناسی از رفتارگرایی به روان شناسی شناختی, تغییر نگرش از پداگوژی سنتی به پداگوژی جدید و پیدایش آندراگوژی خواهیم پرداخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گشمردی، محمودرضا. (1389). مبانی نظری فراگیر محوری در روش های آموزش زبان خارجی. جستارهای زبانی، 1(2)، 135-148. SID. https://sid.ir/paper/166308/fa

    Vancouver: کپی

    گشمردی محمودرضا. مبانی نظری فراگیر محوری در روش های آموزش زبان خارجی. جستارهای زبانی[Internet]. 1389؛1(2):135-148. Available from: https://sid.ir/paper/166308/fa

    IEEE: کپی

    محمودرضا گشمردی، “مبانی نظری فراگیر محوری در روش های آموزش زبان خارجی،” جستارهای زبانی، vol. 1، no. 2، pp. 135–148، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166308/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا