مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

805
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان استفاده از استراتژی های شناختی و ارتباط آن با استقلال دانشجویان زبان

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 199

چکیده

 در این پژوهش میزان استفاده از استراتژی های شناختی بین دانشجویان و ارتباط بین استراتژی های شناختی (استراتژی های آگاهانه) و استقلال دانشجویان زبان زبان آموزان فرانسه مورد بررسی قرار گرفته است. برای اندازه گیری میزان استفاده از استراتژی های شناختی و درک بهتر ارتباط موجود بین استراتژی های شناختی و استقلال, از پرسشنام ه دوازه س و الی تلفیقی خود ساخته بر اساس تعاریف استراتژی های شناختی بر اساس دسته بندی پل سیر (1988) و امالی و شامو (1983) و پرسشنامه کیفی ژیلداس نژر در مقاله ای تحت عنوان «رویکرد جامعه شناختی 2006» استفاده شد. در این مقاله ب ه کارگیری استراتژی های شناختی از قبیل خلاصه نویسی, به خاطرسپاری, حدس زدن, سازماندهی, تکرار, تمرین خارج از کلاس, استدلال و قیاس, ارتباط و تداعی کلمات, دسته بندی مطالب, یادداشت بردای, مرور و پژوهش نزد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مورد بررسی قرار گرفته است. تجزیه و تحلیل آماری داده های جمع آوری شده نشان داد که از میان استراتژی های شناختی, استراتژی های یادداشت برداری 76.30 درصد, استراتژی های مربوط به حدس معنی لغات 75.71 درصد و استراتژی ارتباط و تداعی کلمات 71.71 درصد بیشترین استفاده را داشتند. همچنین چنین نتیجه حاصل شد که در میان استراتژی های شناختی دو عامل جست و جوی منبع و ارتباط و تداعی کلمات با 58 درصد بیشترین تاثیر را در استقلال زبان آموز داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمتیان، روح اله، و زهره وندی، مرضیه. (1390). بررسی میزان استفاده از استراتژی های شناختی و ارتباط آن با استقلال دانشجویان زبان. جستارهای زبانی، 2(3 (7))، 173-199. SID. https://sid.ir/paper/166313/fa

    Vancouver: کپی

    رحمتیان روح اله، زهره وندی مرضیه. بررسی میزان استفاده از استراتژی های شناختی و ارتباط آن با استقلال دانشجویان زبان. جستارهای زبانی[Internet]. 1390؛2(3 (7)):173-199. Available from: https://sid.ir/paper/166313/fa

    IEEE: کپی

    روح اله رحمتیان، و مرضیه زهره وندی، “بررسی میزان استفاده از استراتژی های شناختی و ارتباط آن با استقلال دانشجویان زبان،” جستارهای زبانی، vol. 2، no. 3 (7)، pp. 173–199، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166313/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button