مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

998
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکنش سه ساختار نحوی زبان انگلیسی به انواع بازخورد نوشتاری

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 169

چکیده

 شواهد علمی موجود برای نشان دادن کارایی طولانی مدت تصحیح های نوشتاری, محدود به مطالعاتیست که به تاثیر بازخورد متمرکز بر ارتقای دقت دستوری دو جنبه خاص از حروف تعریف انگلیسی پرداخته اند. بدیهی ست تصحیح های متمرکز, هربار تنها یک یا دو نوع اشتباه دستوری را هدف قرار می دهند و در دوره های آموزشی مهارت نگارش بی اعتبارند. هدف پژوهش حاضر مطالعه واکنش ساختارهای مختلف, به تصحیح هایی است که اعتبار بیشتری در کلاس های آموزشی دارند. با استفاده از طرح آزمایشی پیش آزمون ـ پس آزمون, واکنش طولانی مدت سه ساختار دستور زبان انگلیسی (حروف اضافه, مصدر و جمله های شرطی غیرواقعی) به بازخورد نوشتاری نیمه متمرکز, غیرمتمرکز و بازنویسی بررسی شد, نتایج نشان داد, در پس آزمون تاخیری ــ که یک ماه پس از مداخله بازخوردی اجرا شد ــ کارکرد زبان آموزان گروه های آزمایشی, تفاوت معناداری با گروه کنترل نداشت. همچنین پیشرفت معناداری در هیچ یک از گروه ها نسبت به پیش آزمون دیده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معرفت، حمیده، و پاشازاده، احسن. (1395). واکنش سه ساختار نحوی زبان انگلیسی به انواع بازخورد نوشتاری. جستارهای زبانی، 7(5 (33))، 149-169. SID. https://sid.ir/paper/166361/fa

    Vancouver: کپی

    معرفت حمیده، پاشازاده احسن. واکنش سه ساختار نحوی زبان انگلیسی به انواع بازخورد نوشتاری. جستارهای زبانی[Internet]. 1395؛7(5 (33)):149-169. Available from: https://sid.ir/paper/166361/fa

    IEEE: کپی

    حمیده معرفت، و احسن پاشازاده، “واکنش سه ساختار نحوی زبان انگلیسی به انواع بازخورد نوشتاری،” جستارهای زبانی، vol. 7، no. 5 (33)، pp. 149–169، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166361/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button