مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل اقتصادسنجی برای برنامه ریزی سود شرکت های خودروساز با استفاده از مدیریت رضایت مشتری از خدمات پس از فروش (مطالعه موردی: خودروی لوگان شرکت پارس خودرو)

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 148

چکیده

 برنامه ریزی سود شرکت ها به کمک مدیریت رضایت مشتری بر اساس چهار گام اصلی شامل 1. شناخت اجزای تشکیل دهنده رضایت مشتری و اندازه گیری آن ها, 2. تلفیق اجزا و اندازه گیری رضایت کلی مشتریان, 3. بررسی نحوه تاثیر رضایت کلی مشتری بر سطح عملکرد و 4. شناسایی متغیرها و پارامترهای اصلی قابل مانور بر رضایت مشتری و تهیه و تدوین برنامه سود شرکت است. محور اصلی این پژوهش بر گام سوم یعنی مدل سازی نحوه تاثیر رضایت مشتری بر سطح عملکرد و سودآوری آن متمرکز است و متد مدنظر برای بررسی این موضوع و الگوسازی آن رویکرد اقتصادسنجی و مطالعه موردی آن خودروی لوگان پارس خودرو است. باید توجه داشت که در مدل سازی موضوع فوق, علاوه بر متغیر رضایت مشتری, سه متغیر دیگر یعنی درآمد خانوار, قیمت خودروی لوگان و قیمت خودروی رقیب (پژو 206) درنظر گرفته شده است. براساس نتایج پژوهش, متغیرهای رضایت مشتری, درآمد خانوار و قیمت پژو 206 با میزان فروش و درنتیجه سود شرکت رابطه ای مستقیم دارند, اما قیمت محصول لوگان با سود شرکت رابطه عکس دارد. متغیر رضایت مشتری از خدمات پس از فروش بیشترین تاثیر را بر سودآوری شرکت دارد؛ یعنی هر 1 واحد افزایش رضایت مشتری, 5/26 واحد فروش شرکت را افزایش می دهد؛ بنابراین شرکت پارس خودرو می تواند با سرمایه گذاری و توجه بیشتر به این عوامل میزان سودآوری و فروش خود را با برنامه ریزی کند افزایش دهد. در این پژوهش از نرم افزارهای EViews و Spss استفاده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی صدرآبادی، مهناز، سیداصفهانی، میرمهدی، و کیمیاگری، علی محمد. (1397). ارائه مدل اقتصادسنجی برای برنامه ریزی سود شرکت های خودروساز با استفاده از مدیریت رضایت مشتری از خدمات پس از فروش (مطالعه موردی: خودروی لوگان شرکت پارس خودرو). نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)، 52(2 )، 139-148. SID. https://sid.ir/paper/166428/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی صدرآبادی مهناز، سیداصفهانی میرمهدی، کیمیاگری علی محمد. ارائه مدل اقتصادسنجی برای برنامه ریزی سود شرکت های خودروساز با استفاده از مدیریت رضایت مشتری از خدمات پس از فروش (مطالعه موردی: خودروی لوگان شرکت پارس خودرو). نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)[Internet]. 1397؛52(2 ):139-148. Available from: https://sid.ir/paper/166428/fa

    IEEE: کپی

    مهناز ابراهیمی صدرآبادی، میرمهدی سیداصفهانی، و علی محمد کیمیاگری، “ارائه مدل اقتصادسنجی برای برنامه ریزی سود شرکت های خودروساز با استفاده از مدیریت رضایت مشتری از خدمات پس از فروش (مطالعه موردی: خودروی لوگان شرکت پارس خودرو)،” نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)، vol. 52، no. 2 ، pp. 139–148، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166428/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button